Rügenresa i augusti?
Rügenresa i augusti?
Hej flygare!
Vad tror ni om en Rügenresa den 1:e eller 2:e augusti? Eventuellt en tidig start ~9:00LT till Peenemünde och gå på V2-museet och därefter flyga bort till EDCG, åka in till Bergen auf Rügen och "shoppa lite" och sen en liten tur hem mot kvällningen? Jag erbjuder mig att flyga en kärra med en pax. Målet är att få iväg samtliga kärror i klubben samt ett par till (Sven F är kanske på t.ex.)
Vad säger ni? Jag har bokat VKK den 1:e redan och helt fräckt bokat in daniel på VLZ.
Vad tror ni om en Rügenresa den 1:e eller 2:e augusti? Eventuellt en tidig start ~9:00LT till Peenemünde och gå på V2-museet och därefter flyga bort till EDCG, åka in till Bergen auf Rügen och "shoppa lite" och sen en liten tur hem mot kvällningen? Jag erbjuder mig att flyga en kärra med en pax. Målet är att få iväg samtliga kärror i klubben samt ett par till (Sven F är kanske på t.ex.)
Vad säger ni? Jag har bokat VKK den 1:e redan och helt fräckt bokat in daniel på VLZ.
Henrik Persson
- NisseWesterlund
- Inlägg: 151
- Blev medlem: tor jan 24, 2008 10:48 am
- Ort: Malmö
Okey.
Jag har kollat runt lite. EDCP Peenemünde verkar vara öppet. Rügen är det säkert också.
Så vill vi besöka museet och Peenemünde? Verkar finnas en del att göra där.
Länkar, länkar, länkar:
http://www.edcp.de
http://www.flugplatz-ruegen.de/
http://www.peenemuende.de/index.php?id=40&L=2
Finns något ubåtsmuseum också på ön. Vad säger ni?
Jag har kollat runt lite. EDCP Peenemünde verkar vara öppet. Rügen är det säkert också.
Så vill vi besöka museet och Peenemünde? Verkar finnas en del att göra där.
Länkar, länkar, länkar:
http://www.edcp.de
http://www.flugplatz-ruegen.de/
http://www.peenemuende.de/index.php?id=40&L=2
Finns något ubåtsmuseum också på ön. Vad säger ni?
Henrik Persson
Okej flygare, planeringen går framåt.
Tyskarna är inte bra på engelska, men vad jag har kunnat kommunicera med dem så har de öppet. Det finns en plats över i eurostaren med robban, så först till kvarn..
Planen är peenemünde och sen eventuellt rügen om man skulle vilja handla sprit eller bara klottra en flygplats till i boken. Kommer att vara på fältet imorgon under grannflygdagen, så ni som har tid kan väl titta ut så kan vi pratas lite där också.
Tyskarna är inte bra på engelska, men vad jag har kunnat kommunicera med dem så har de öppet. Det finns en plats över i eurostaren med robban, så först till kvarn..
Planen är peenemünde och sen eventuellt rügen om man skulle vilja handla sprit eller bara klottra en flygplats till i boken. Kommer att vara på fältet imorgon under grannflygdagen, så ni som har tid kan väl titta ut så kan vi pratas lite där också.
Henrik Persson
- NisseWesterlund
- Inlägg: 151
- Blev medlem: tor jan 24, 2008 10:48 am
- Ort: Malmö