Rügenresa i augusti?

Hjälp till att organisera flygresor

Moderatorer: Henrik, Henrik

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Rügenresa i augusti?

Inlägg av Henrik »

Hej flygare!

Vad tror ni om en Rügenresa den 1:e eller 2:e augusti? Eventuellt en tidig start ~9:00LT till Peenemünde och gå på V2-museet och därefter flyga bort till EDCG, åka in till Bergen auf Rügen och "shoppa lite" och sen en liten tur hem mot kvällningen? Jag erbjuder mig att flyga en kärra med en pax. Målet är att få iväg samtliga kärror i klubben samt ett par till (Sven F är kanske på t.ex.)

Vad säger ni? Jag har bokat VKK den 1:e redan och helt fräckt bokat in daniel på VLZ.
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

uppdatering.. det var lite väl sent när jag skrev inlägget, så jag får uppdatera lite. Jag ser i kalendern att det blir svårt den helgen, så jag har ändrat till den 1:e aug. 2:a som reservdag?
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 619
Blev medlem: ons apr 26, 2006 6:56 pm
Ort: Trelleborg
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Bra initiativ Henrik!

Hoppas att det blir av och att blir många kärror.
Själv skulle jag gärna följt med, men jag får se om jag kan. Om det blir aktuellt så skulle jag ev. kunna ta nån av Sjöbos kärror.
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Användarvisningsbild
NisseWesterlund
Inlägg: 151
Blev medlem: tor jan 24, 2008 10:48 am
Ort: Malmö

Inlägg av NisseWesterlund »

Jag är förmodligen på...och flyger gärna någon sträcka.

flygingenjören
Inlägg: 1
Blev medlem: mån jul 06, 2009 8:16 am

Inlägg av flygingenjören »

Jag är absolut med!!

Robban
Inlägg: 82
Blev medlem: ons maj 09, 2007 6:21 pm
Ort: Malmö

Inlägg av Robban »

JAG e på!....:-D

Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 619
Blev medlem: ons apr 26, 2006 6:56 pm
Ort: Trelleborg
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Ser ju ut som om Eurostararna är fulla. Då ska bara FCG i luften också...
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Okey.

Jag har kollat runt lite. EDCP Peenemünde verkar vara öppet. Rügen är det säkert också.

Så vill vi besöka museet och Peenemünde? Verkar finnas en del att göra där.

Länkar, länkar, länkar:

http://www.edcp.de
http://www.flugplatz-ruegen.de/
http://www.peenemuende.de/index.php?id=40&L=2

Finns något ubåtsmuseum också på ön. Vad säger ni?
Henrik Persson

Användarvisningsbild
viggo
Inlägg: 186
Blev medlem: mån maj 01, 2006 2:50 pm

Inlägg av viggo »

Jag har varit där och ställ INTE för höga förväntningarm bara för det heter Pennemünde.
f

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Frank: Det är en flygplats. Vi flyger dit. Resten är bara bonus. :)
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Det visar ju sig att det är visingsö 1-2/8. Kanske dumt att dubbelboka helgen om någon skulle vilja tura iväg till den där ön. Ni som ska med, hur har ni det med andra datum? Jag kan lite närsom egentligen.

Låter bokningen stå kvar en stund till. Men lite feedback från er nu är bra. :)
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Okej, någon som har en aktuell bottlang eller liknande? Flygplatskort hade varit bra för EDCP och EDCG.
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 619
Blev medlem: ons apr 26, 2006 6:56 pm
Ort: Trelleborg
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Vi borde införskaffa en till klubben...Jeppesen har väl någon digital variant också.
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Okej flygare, planeringen går framåt.

Tyskarna är inte bra på engelska, men vad jag har kunnat kommunicera med dem så har de öppet. Det finns en plats över i eurostaren med robban, så först till kvarn..

Planen är peenemünde och sen eventuellt rügen om man skulle vilja handla sprit eller bara klottra en flygplats till i boken. Kommer att vara på fältet imorgon under grannflygdagen, så ni som har tid kan väl titta ut så kan vi pratas lite där också.
Henrik Persson

Användarvisningsbild
NisseWesterlund
Inlägg: 151
Blev medlem: tor jan 24, 2008 10:48 am
Ort: Malmö

Inlägg av NisseWesterlund »

Jag flyger gärna en sträcka på hemvägen, by the way.

Skriv svar