Tur i solnedgången

Medlemmar publicerar sina bilder här. Vi väljer bästa i en omröstning och utnämnar vinnare en gång om året.

Moderatorer: Henrik, Henrik

Användarvisningsbild
NisseWesterlund
Inlägg: 151
Blev medlem: tor jan 24, 2008 10:48 am
Ort: Malmö

Tur i solnedgången

Inlägg av NisseWesterlund »

Daniel lyckades "övertala" mig att hänga med på en kvällstur i söndags. Han utlovade solnedgång, romantik och branta svängar. Det tackar man inte nej till. Här är lite bilder:

Bild
KalleKalle och LuddeZäta uppställda. I KalleKalle satt Bo Palm med polare.

Bild
Daniel går "by-the-book" och kollar att allt är OK på LuddeZäta.

Bild
Mot Skanör-Falsterbo.

Bild
...och vidare mot Klagshamn med Öresundsbron i bakgrunden. Nu börjar det hetta till! Några halvbranta svängar och så hemåt.

Bild
Full koll på instrumenten...

Bild
In på final...

...för en klockren landning (OBS: 80 Mb):
http://83.249.97.139/MVI_3291.AVI

Användarvisningsbild
Daniel
Inlägg: 105
Blev medlem: ons apr 26, 2006 10:05 pm
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Daniel »

Fina bilder men jag lyckas då aldrig se glad ut på någon av dem, seriös flygning så att säga :wink:


Daniel
"When once you have tasted flight you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return."

Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 619
Blev medlem: ons apr 26, 2006 6:56 pm
Ort: Trelleborg
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Jag tror det hör ihop med att Nisse tvingade dig att flyga med honom :wink:

:lol:
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Användarvisningsbild
NisseWesterlund
Inlägg: 151
Blev medlem: tor jan 24, 2008 10:48 am
Ort: Malmö

Inlägg av NisseWesterlund »

Johan skrev:Jag tror det hör ihop med att Nisse tvingade dig att flyga med honom :wink:

:lol:
Ja, Daniel led sig verkligen igenom flygningen! :lol:

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Jag tog mig fräckheten att dra ditt megavideoklipp genom mencoder och få ut en 5.6MB stor x264-kodad video istället:

http://lk.fulhack.info/tmp/mc_MVI_3291.AVI (tar er vanliga spelare den så installera ffmpeg eller testa med VLC eller något)

:)
Henrik Persson

Användarvisningsbild
NisseWesterlund
Inlägg: 151
Blev medlem: tor jan 24, 2008 10:48 am
Ort: Malmö

Inlägg av NisseWesterlund »

Henrik skrev:Jag tog mig fräckheten att dra ditt megavideoklipp genom mencoder och få ut en 5.6MB stor x264-kodad video istället:

http://lk.fulhack.info/tmp/mc_MVI_3291.AVI (tar er vanliga spelare den så installera ffmpeg eller testa med VLC eller något)

:)
Det uppskattas! Jag tog klippet direkt från kameran...

Användarvisningsbild
Daniel
Inlägg: 105
Blev medlem: ons apr 26, 2006 10:05 pm
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Daniel »

Mycket fint...här blir man ju kändis på film och allt :P


Daniel
"When once you have tasted flight you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return."

Skriv svar