
X-plane
Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik
-
Per Almlund
- Inlägg: 21
- Blev medlem: mån aug 28, 2017 10:12 am
- Certifikat innehav: UL-B
X-plane
Efter att ha tränat start och landning med en Piper Sport, gjorde jag en flygning från ESGG till ESMS med en SAS 737. När jag skulle taxa av bana 17 på ESMS fick jag en ide, varför inte flyga vidare och se om jag kan landa denna 737 på ESTT. Gick upp på 1200 fot, inflygning mot bana 21, full klaff, 115 knop, autobrake på max och spoilers armed. Lyckades sätta ner henne precis vid siffran 21. Full reversering. Maskinen stannade precis innan siffrorna 03...😉Galet men kul...

- Hakan Sjoberg
- Inlägg: 1592
- Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
- Ort: Stavstensudde
Klagomål på buller
Då vet vi varför grannarna klagade på buller!

-
Per Almlund
- Inlägg: 21
- Blev medlem: mån aug 28, 2017 10:12 am
- Certifikat innehav: UL-B
Går det att starta med en 737-400 från ESTT.
Dags att testa om det går att starta med en 737-400 från ESTT. Starta motorerna, Line up RWY 21. Flaps 10, N1 96%. Release brakes...precis innan siffran 03 lättar vi...men nu får vi väl klagomål igen ang. Buller...








Ser ut som att stugan och husvagnen klarade sig med detta plan!
Nu blir det för de stora flygbolagen att återgå till gräsfält, du har bevisat detta. Hade du visat detta för Håkan när du skrev in dig hade det blivit EK direkt. Särskilt om du vore lantbrukarson eller grävmaskinist.
Finns Volksjäger Salamander (Heinkel He-162) för X-plane? 1660 kg tomvikt och 7,2 m spännvidd.

Nu blir det för de stora flygbolagen att återgå till gräsfält, du har bevisat detta. Hade du visat detta för Håkan när du skrev in dig hade det blivit EK direkt. Särskilt om du vore lantbrukarson eller grävmaskinist.
Finns Volksjäger Salamander (Heinkel He-162) för X-plane? 1660 kg tomvikt och 7,2 m spännvidd.

-
Per Almlund
- Inlägg: 21
- Blev medlem: mån aug 28, 2017 10:12 am
- Certifikat innehav: UL-B
Var den användargjorda He-162:an något bra? Kanske lättare att hitta en modern Volksjäger typ Subsonex. Jetversionen av de som dyker upp i Hässleholm.






Försök nu tänka att de som flyger det här planet gör det inte bara för de tycker det är kul.
John Corneal's Subsonex, EAA
http://www.youtube.com/watch?v=3UfgSltza7s
KITPLANES Flies the SubSonex Jet, AVweb
http://www.youtube.com/watch?v=L4Rjc1UE2Dk






Försök nu tänka att de som flyger det här planet gör det inte bara för de tycker det är kul.
John Corneal's Subsonex, EAA
http://www.youtube.com/watch?v=3UfgSltza7s
KITPLANES Flies the SubSonex Jet, AVweb
http://www.youtube.com/watch?v=L4Rjc1UE2Dk