X-plane

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Per Almlund
Certifikat innehav: UL-B

X-plane

Inlägg av Per Almlund »

Efter att ha tränat start och landning med en Piper Sport, gjorde jag en flygning från ESGG till ESMS med en SAS 737. När jag skulle taxa av bana 17 på ESMS fick jag en ide, varför inte flyga vidare och se om jag kan landa denna 737 på ESTT. Gick upp på 1200 fot, inflygning mot bana 21, full klaff, 115 knop, autobrake på max och spoilers armed. Lyckades sätta ner henne precis vid siffran 21. Full reversering. Maskinen stannade precis innan siffrorna 03...😉Galet men kul...Bild

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg

Klagomål på buller

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Då vet vi varför grannarna klagade på buller!
:wink:

Per Almlund

Går det att starta med en 737-400 från ESTT.

Inlägg av Per Almlund »

Dags att testa om det går att starta med en 737-400 från ESTT. Starta motorerna, Line up RWY 21. Flaps 10, N1 96%. Release brakes...precis innan siffran 03 lättar vi...men nu får vi väl klagomål igen ang. Buller... :shock: Bild
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Ser ut som att stugan och husvagnen klarade sig med detta plan! :(

Nu blir det för de stora flygbolagen att återgå till gräsfält, du har bevisat detta. Hade du visat detta för Håkan när du skrev in dig hade det blivit EK direkt. Särskilt om du vore lantbrukarson eller grävmaskinist.

Finns Volksjäger Salamander (Heinkel He-162) för X-plane? 1660 kg tomvikt och 7,2 m spännvidd.
Bild

Per Almlund

Inlägg av Per Almlund »

Haha...så sant så Fredrik... :D
Ska se lm jag hittar någon Volksjäger för x-Plane...

Användarvisningsbild
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Var den användargjorda He-162:an något bra? Kanske lättare att hitta en modern Volksjäger typ Subsonex. Jetversionen av de som dyker upp i Hässleholm.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Försök nu tänka att de som flyger det här planet gör det inte bara för de tycker det är kul.

John Corneal's Subsonex, EAA
http://www.youtube.com/watch?v=3UfgSltza7s

KITPLANES Flies the SubSonex Jet, AVweb
http://www.youtube.com/watch?v=L4Rjc1UE2Dk

Skriv svar