i väntan på att säsongen ska komma igång på riktigt så har jag en fundering, och det gäller flygning med ATS färdplan.
Frågan är fundamental: Hur fungerar det?
Jag är med på att den ska fyllas i och skickas in. Sen börjar det kärva...
1. När man fyller i brytpunkter i färdplanen, ska det vara DCT mellan varje punkt eller endast före första och efter sista? (har läst om båda sätten)
2. Aktivering efter start? Vilket är rätt eadioanrop för att göra detta?
3. Hur fungerar rapporteringen längs sträckan? Behöver man rapportera de punkterna man angett i färdplanen eller håller ATCC koll på detta?
4. När man byter sektor hos ATCC, blir man (antar jag) ombedd att göra detta när det är dags. Vad måste man ange när man anropar på den nya frekvensen?
5. Vad mer behöver man veta?
Detta är sådant man kanske borde kunna, men tyvärr
Till Henrik & Pierre: Detta inlägget kanske passar bättre under "Skolning". Om ni tycker det så flytta inlägget, eller så kanske vi ska skapa en ny tråd i forumet där man kan ställa sådana här frågor...
