En fin oktober helg. Lördagen bjöd på fint väder och flygning, söndagen blåste bort. Med rak sidvind från väster på 14 - 20 knop så var det inte så roligt att landa, så ingen ville starta heller.
På lördagen flög vi i alla fall en del, då låg vinden nästan rakt i banan. John var ute på en EK flygning och jag följde VSG på
www.flightradar24.com. Man kan ju undra vad han håller på med men han egentränade. Först start och landningar sedan olika svängar m m. radarbilden är inte korrekt. Han landade inte i Östersjön utan gjorde en fin landning på bana 21.
På söndagen var det styrelsemöte. Länsflygchefen för FFK var inbjuden för at berätta om FFK och sen hade vi Egon Nyh där för att berätta om SISU och Skåne Idrotten. Vi tog också beslut om den budget som vi lägger fram för 2016. Det ser bra ut.
På morgonen, när jag körde vägen fram till fältet, så stod en rådjursflock där. Jag fick nästan köra över dem innan de flyttade sig ut på stycket. Kanske var dom också lite yra över att vi fått normaltid, dvs ställt tillbaks klockan.
Solen lyser på VSG framför klubbstugan i bakgrunden syns alla gässen som håller till på ESTT. Se upp när ni flyger.

Dom är många - gässen. Ibland tycks dom förmörka himlen.
Rådjuren som välkomstkommité på söndagsmorgonen.

John Roi på final bana 21 och utflytning före sättning.

När John var ute och flög följde jag honom på flightradar24. Häftigt! Han landar på bana 21 inte i havet, det är något som inte stämmer med radarbilden.
Avslutningsvis så var det en fin helg. Vissa ägnade sig åt golf. Själv tog jag en fin promenad längs kusten förbi Skåre och vidare till Fredshög. Därifrån fick jag skjuts av min hustru.

Skårehamn och fåglar i solnedgången.