På lördag så var det åter briefing 800 inför landningstävlingen. Denna genomfördes med en landning åt gången. Själv gjorde jag en perfekt motorlandning på nolllinjen!

Påföljande landning som var bedömningslandning med fritt användande av klaff gick sämre, nådde inte fram!

Nästa som var bedömningslandning utan användande av klaff gick bättre om än lite för mycket plus. Och slutligen motorlandning över hinder där jag lyckas landa 8 meter minus!
Landningstävlingen vanns av Roland Olsson från Ludvika. Total segrare blev Lars-Inge Carlsson.
Landningsbanan förbereds med kalkade linjer för att underlätta bedömningen. Så köade vi upp för start.

Landning! Blev det på nollinjen?

Efter landningstävlingen for vi till skogen igen, vi som skulle avsluta CFFK med terränglöpning i 3 km. Undertecknad som inte kunnat löpträna och därmed inte såg möjlighet att komma in under maxtiden, valde att springa banan med viss återhållsamhet. Eftersom jag var i lag med Åse Kristofferson så fixade vi hem SM-silvret i lag!
På kvällen blev det en prisutdelningsbankett i det fria. En ljuvlig sommarkväll som måste avnjutas.
Alla är förväntansfulla inför prisutdelningsbanketten. En läcker macka till förrätt!

Lars-Inge segrade och höjer segerpokalen (en av dem).

Sen var tävling, och fest över. Några lättade innan lågdimma svepte in oss och flygplanen, solen ville inte riktigt gå ner bortom horisonten med en efter en så drog vi oss tillbaks för att hämta nya krafter inför kommande tävlingar. Nästa års SM går i Sundsvall. Vi ses där!
Så smög dimman in och omfamnade våra flygplan.

Dimman låg som ett täcke över stråket och horisonten färgades vackert röd.

Och undertecknad med flera försvann i densamma och natten! Kanske på väg till Sundsvall?