Flyg tillsammans!

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Henrik
Kontakt:

Flyg tillsammans!

Inlägg av Henrik »

Hej allihop!

Vill slå ett slag för fenomenet samflygning, det vill säga det man gör när två piloter flyger tillsammans. Inte samtidigt, men alternerande ben på resan.

Varför? Jo.

* Det blir billigare om man delar på turen.
* Det är roligare - sällskap av likasinnade är alltid bra.
* Det är lärorikt - man lär sig av varandra.

Lägger man ihop allt det här så får man ju bara positiva saker. Man kan flyga mer för samma pengar, man har roligare när man gör det och man blir en bättre och säkrare pilot.

Vi behöver mer av den här varan i klubben, för att lära känna varandra bättre och för att fostra en ännu bättre klubbanda.

Så jag tänkte att alla ni som gärna flyger med andra och kanske ni som inte gör det men vill kan ju skrika till i tråden och ta kontakt med varandra. Jag flyger gärna med vem som än vill. Och om du är elev så får du gärna åka i högersits och spaka från högersidan.

Bara för att det är kul, helt enkelt. Tryck svara nu och hoppa på tåget (eller..flyget!)
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Johan
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Bra initiativ Henrik!

Jag flyger gärna med andra! Jag försöker skicka ut epost om jag ska iväg och ha plats ledig. Vill någon ta en lite längre tur, så eposta mig gärna och kolla om jag har lust att hänga med. Ibland finns tid, ibland inte.

I år har t.ex. jag och John R varit i Kristianstad och jag och Henrik H har besökt Lubeck. Två trevliga flygningar med trevligt sällskap!
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Roi

Flyg tillsammans!

Inlägg av Roi »

Hej Henrik

Jeg kan kun tilslutte mig Johan, Bra initiativ Henrik!

Jeg flyver gerne med, hvis det passer ind i mit program og jeg betaler også gerne, det er en god måde og få erfaring på for "Os nye"

Send mig gerne en mail, hvis I har plads.

Mvh.
John Roi

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg

Passagerarplats! och Visingsö nästa helg!

Inlägg av Hakan Sjoberg »

När man bokar flygplan i myweblog så finns det en ruta där man kan ange antal lediga platser. Den anger normalt 0 (noll) så du som bokar måste aktivt ändra! Sen kan man skriva i anmärkning vad man tänkt sig, t ex "t o r till ESMK (Kristianstad) för en Krabbelur".

Vill man vara än mer aktiv så kan man få ut ett meddelande via myweblog!

Nästa helg är det Fly-In på Visingsö. Jag kan tänka mig att spaka FCG dit på lördagen och då kan man ev göra pilotbyte på någon av de andra flygplanen. Är någon intresserad så hör av er!

Användarvisningsbild
per

Inlägg av per »

Även jag följer gärna med i mån av tid. Det behöver inte bara vara på längre turer jag följer gärna med och bara åker i varvet om någon känner för det.
Alltid bra att byta erfarenheter!

/Per Norén

Skriv svar