Klubbdagbok Januari 2011

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Vårvinter på Slätten

Inlägg av Hakan Sjoberg »

-7 grader och klar luft verkligen inbjudande för flygning, dessutom så står VLZ ute och behöver komma in i hangar. Så jag drog ner till Söderslätt. Tyvärr så var isen över svackan inte tillräckligt tjock ännu för att bära, i kväll kanske. Fast då blir det ingen flygning om det hinner bli mörkt.

Så här var det iaf idag.
Klubben i vårvinterskrud.
Bild
Ludde parkerad på andra sidan svackan. Nu skulle hon i hangar.
(märkligt detta att våra flygplan är feminina men har maskulina namn. Något för HBT organisationerna kanske)
Bild
Fortfarande mycket med fruset vatten i svackan.
Bild
Liten bärighetstest. Tyvärr knakar och spricker det alldeles för mycket.
Bild
Det var fööör tunn is. Ludde får stå ute i solen till i kväll, då har det nog fruset på något till så vi kan komma in i hangaren.
Bild
Så här mycket vatten har vi i och utanför svackan. Måtte det bli blid väder, vår och sommer.
Bild

Användarvisningsbild
Merheim
Inlägg: 82
Blev medlem: ons jul 16, 2008 2:45 pm

Inlägg av Merheim »

Håkan din fegis, du får snabbtaxa över svackan i 20 knop så håller det nog.... :lol:
Christian Merheim

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Alternativt flygetyg

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Skulle flygit Gyrokopter istället! 8)

Användarvisningsbild
viggo
Inlägg: 186
Blev medlem: mån maj 01, 2006 2:50 pm

Inlägg av viggo »

Det är nog det bästa du sagt idag.
jag väntar på du skall ringa :roll:

Per Bojfelt
Inlägg: 24
Blev medlem: lör dec 20, 2008 10:27 am
Ort: Malmö

20110130 ESTT

Inlägg av Per Bojfelt »

Idag var det en fantastisk dag! Solen sken och på ESTT var det 310 / 2-3 knop. Svackan var frusen och klart flyg bart.
Tyvärr, är isen tjock och det lär ta tid att få fältet flygbart när väl värmen kommer - tror jag.

Peter L var i luften och i radion ropade FCG... jo det var Gunnar L som var i luften och luftade nya motorn på kärran. Såg härlig ut ifrån landbacken.

Walle var med och "pinkade" in stolpen/stenen vid stugan.

Kunde inte låta bli att gå in i hangaren till Ludde och känna lite på torrflygning och mental träning i " rodrens verkan/korade roder m m "

// Per BBild

Skriv svar