Har i tankarna att bygga något att koppla till datorn för att få en enkel simulator att träna lite i.
Någon som vet hur man snickrar ihop styrkretsarna till ingången på datorn ??
Hade tänk att köra MS flight simulator.
Kanske snickrar ihop flera hopfällbara så eleverna kan låna med hem.
/ Tomas D
Flygsimulator
Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik
msfs FORUM
Kolla på andra forum som bara har flygsimulator. Jag har sett ett antal runt om när jag surfat.
börja på www.flightsim.se
sedan kan du tanka ner http://www.swedflight.com/esttpics.htm (tack för den Frank)
börja på www.flightsim.se
sedan kan du tanka ner http://www.swedflight.com/esttpics.htm (tack för den Frank)
Finns ett bra forum på länken där du kan ställa 1000 frågor och minst få det tiodubbla svar tillbaka.
I övrigt har jag några hundra timmar i flight sim 2002 och 2004 så säg till om jag kan hjälpa till med något.
http://www.fsnordic.net/
I övrigt har jag några hundra timmar i flight sim 2002 och 2004 så säg till om jag kan hjälpa till med något.
http://www.fsnordic.net/
Inget flygplan är för litet