Vad gör vi? Vad vill vi?

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg

Vad gör vi? Vad vill vi?

Inlägg av Hakan Sjoberg »

:?

1:a decemeber - igen! Mörkret sluter sig runt oss solen går upp efter åtta och ner vid fyra snåret. Går upp och går upp? Den skyms för det mesta av moln med regn och rusk.

Så - vad gör vi? Funderar på vad vi skall göra, kanske?

Vad vill vi göra 2010?

Här är mina tankar.
Dynamicen, få alla som vill influgna så snart som möjligt.

Dynamicen ner till Slätten i slutet av februari.

Med tre UL i flygplansflottan och ett resflygplan så är det tid för en Distansflygkurs. Vem åtar sig att hålla i en sådan?

Få rejäl fart på grundskolningen igen. Både jag och Tomas! Så det ska vi nog fixa. Eller hur Tomas?

Genomföra skolläger i juli 2010, typ Sunne 2007.

Ta tag i stuggruppen och göra lite vid vår klubbstuga. Tilläggsisolera, byta fönster, klä den med typ Ivarpanel (underhållsfritt) så vi får den mer vinterbonad. Klart till september.

Avslutningsvis så vill jag påminna om att klubben nu infört ett system med fast månadsavgift som gör att man flyger till rörlig kostnad. 250 kr/mån och 490 kr/timme för Eurostararna. Lite att "lura" sig själv men det kan man väl tillåta sig.

Och så var det det där med julklappsönskelistan. På min står medlemsavgift i flygklubben. Vilket mina barn får skramla till. Så var det löst!

Användarvisningsbild
samir

Re: Vad gör vi? Vad vill vi?

Inlägg av samir »

Håkan Sjöberg skrev::?

1:a decemeber - igen! Mörkret sluter sig runt oss solen går upp efter åtta och ner vid fyra snåret. Går upp och går upp? Den skyms för det mesta av moln med regn och rusk.

Så - vad gör vi? Funderar på vad vi skall göra, kanske?
Kanske vi måste se bakåt för att kunna flyga framåt.
Här är lite nostalgi, en film från 50-talet som ni bör se igen för att trösta er i det här mörkret. :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=gDuduOG4 ... b7c2482a4d

:arrow:

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg

Men visst är det en tråkig årstid?

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Nåväl, fick flugit lite i lördags (5 dec). Det bar iväg till ESMI (Sövde) där deras Archer LOH skulle ut på havsövervakning och Gyrokoptern surrade. Full stop och taxning bort till klubbstugan, men inte en själ där. Ut igen och nosen söderut! HoopppS! dis över Romeleåsen! Det blev till att hålla österpå och 500 fot sen längs kusten hem. Lite sämre väder vid Abbekås men annars ok. Faktiskt riktigt hyfsat när vi väl var tillbaks på Slätten, jag och Henrik H.

När vi gav oss av så hade ATIS på ESMS CAVOK! Mao det är senhöst och ombytligt i vädret. 10 - 15 minuter på backen på Sövde och vädret var betydligt sämre. Solen går ner tidigt så man kan ju inte precis vänta ut de dåliga väderpassagerna heller.

Nog om detta.

Skall vi ha en "flygdag"? Vad säger ni andra? Alltså en sån där dag då vi har lite soppa (Seamix med rotfrukter och vitt vin) och flyger non-stop så vi håller vår kompetens vid liv och längtar till det bättre halvåret (iaf ur flygsynpunkt).

Blir det löfte om bra väder en dag så fixar jag det praktiska men jag vill veta om det finns intresse. Avser givetvis en lördag, söndag eller helgdag eller möjligen en klämdag.

Skriv en rad. Gäller även er i våran omnejd om ni har lust att titta ner.

Skriv svar