Kräftor(Siljansnäs) & Flygshow(Dala-Järna)!

Hjälp till att organisera flygresor

Moderatorer: Henrik, Henrik

Per Bojfelt
Inlägg: 24
Blev medlem: lör dec 20, 2008 10:27 am
Ort: Malmö

Kräftor(Siljansnäs) & Flygshow(Dala-Järna)!

Inlägg av Per Bojfelt »

KK har varit på långtur! Dâlom och Siljansnäs!
Patric O och Christian A tog färden med glans " CAVOK och färdplanen höll utan justering"
Passade själv på att bila upp med sonen och före lördagens kräftfest så tog jag och Christian en tur över ett spegelblankt Siljan. Har aldrig sett mina trakter i så vacker dager.
På approchen så ser jag Christian börja fingra på kameran. Samtidigt så
står funktionärerna "glatt" och vinkar till oss........vad händer, jo Daisy
en DC-3 från 40-talet ligger strax bakom oss på ca 7-10 m höjd i landningsrikting och Christan fotar för fullt och ropar till planet - tack för dessa bilder. Bilder kommer så fort kameran är återfunnen.

KK uppställd vi klubbstugan!Bild
Bild



Gissa vad detta är för kärra!
Bild
Bild
Jo, en P-51 Mustang!
Bild


Några andra lustiga och normala kärror!

Bild
Bild

Kräftfest blev det allt!
Bild

Några flygbilder ifrån Dala-Järna! Norra Europas största flygshow!
Nästa gång 2012. Ta er dit - helt otroligt bra!

Läs texten på motorkåpan och kolla vad hon sitter på........
Bild

Bild

Daisy och en SAAB B18 ( med kombinerat hjulställ och broms i samband med dykning mot mål )
Bild

Lite olja i rören!
Bild

BILTEMA var på plats med far och son Gerhardt vid spakarna. Mustang och Spitfire.

Bild

Denna skönhet som är privata händer! DC-3
Bild

Catalinan på plats! på marken och i luften! Vilken gigant!
Bild
Bild

Lite smått och gott i luften!

Bild

Bild
Bild

När får vi en Airpark i Skåne?
Bild
Tänk och ha kärran på gården! och taxibana
Bild

Bild

Några bilder ifrån denna sköna landsända!
Tack för mig och tack Patric och Christian för flygmöjligheten"
Bild
Bild
// Per Bojfelt