Våfflor...äntligen.

Hjälp till att organisera flygresor

Moderatorer: Henrik, Henrik

Användarvisningsbild
NisseWesterlund
Inlägg: 151
Blev medlem: tor jan 24, 2008 10:48 am
Ort: Malmö

Våfflor...äntligen.

Inlägg av NisseWesterlund »

Vädret såg spännande ut med spridda Cb. Vinden på 2000ft var 230/10 vilket gav en GS på svindlande 95kt. Resan upp företogs på ATS-färdplan och initialt startade vi (jag och Lif) på 4000ft men tvingades relativt snart kalla upp kontrollen och begära sjunk till 3000ft på grund av moln. Därefter var det raka spåret.
Bild
Bild
Vildsvinskorven var god och lade grunden för våfflorna.
Bild
Kärringen mot strömmen...
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Över Finjasjön
Bild
Bild
En hel del insekter föll pladask för LuddeZäta...
Bild
Bild
Marcus blev nästan lite religiös inför molnens skådespel men...
Bild
...den känslan försvann snabbt när vi landade och flugliken skulle skrapas bort.
Bild
Förtöjt och klart.
Bild

Sammantaget: Våfflor i Hässleholm rekommenderas varmt. Flygningen tar 30-45 minuter beroende på vind och våfflorna är lika frasiga som stoppningen i headsetet i LuddeZäta.