Jag skall vara stugvärd för första gången i morgon söndag och sökte därför information på hemsidan om vilka förväntningar man har på sig som stugvärd.
Resultat : Ingenting !!!
Jag har loggat in på hemsidan där det finns information om kommande stugvärdar och en länk där man skulle hitta "Instruktion för stugvärdar". Tyvärr fungerar inte denna länk.
Sökte även på "Stugvärd" på forumet men ingen träff som gav något om vad som förväntas!
Försökte till sist gå in på arbetsgruppen "Stugan" på forumet med förhoppning om att finna något - men denna grupp (och även de andra arbetsgrupperna) är tydligen inte öppen/öppna för alla medlemmar !?
Man undrar ju varför? Det kunde ju vara bra för alla att veta vad som pågår och där det även bl.a. kunde finnas info som jag sökt ovan.
Kan någon bidra med information om vad som förväntas av stugvärden skulle jag vara tacksam !
Jag hade för mig att jag sett denna information någonstans för väldigt länge sedan och sökte därför bland gamla mail som jag dock inte brukar spara, men hittade ett från Sven Fagerlund från den 3 februari i år.
Så nu har jag också hittat instruktionen !
Dock kunde ju denna instruktion ligga lite mer lättillgängligt... i stället för under "medlemmar/hemligt/.... " . Vad är det för hemligt med denna instruktion?
Det skulle dessutom vara intressant att få svar på min andra fundering - varför inte alla har tillgång till arbetsgrupperna på forumet, åtminstone när man loggat in som medlem? Under "Stugan arbetsgruppen" kunde ju ex.vis stugvärdarna lägga in sina synpunkter och ev. förslag.
Jag saknar även en lista på tidigare stugvärdar (dessa tas uppenbart bort efterhand). Det kunde ju vara bra att veta om man behövde fråga föregående stugvärd om något.
//Lars-Erik
Medlemsmatrikeln som den är idag är inte så funktionell. Vi ska hoppa över och ha filarkivet på myWebLog (tror jag? alternativt göra om filarkivet totalt..) och skrota medlemsmatrikeln. Stugvärdsschemat kommer få ligga i något dokument i myWebLog alternativt på hemsidan.
Eftersom vi inte planerar att fortsätta använda medlemsmatrikeln så länge till så kommer vi inte utveckla den vidare eller fixa buggarna med stugvärdsschemat.. Tyvärr.
Medlemsmatrikeln som den är idag är inte så funktionell. Vi ska hoppa över och ha filarkivet på myWebLog (tror jag? alternativt göra om filarkivet totalt..) och skrota medlemsmatrikeln. Stugvärdsschemat kommer få ligga i något dokument i myWebLog alternativt på hemsidan.
Eftersom vi inte planerar att fortsätta använda medlemsmatrikeln så länge till så kommer vi inte utveckla den vidare eller fixa buggarna med stugvärdsschemat.. Tyvärr.
Bättring kommer sakta men säkert.
Ja, när jag nu studerat "medlemsmatrikeln" så instämmer jag att något bör göras då en hel del var inaktuellt. Men nog bör väl stugvärdsinfo ligga på hemsidan (efter inloggning som medlem) och inte på myWebLog. myWebLog borde väl logiskt endast innehålla allt om bokning av flygplan och flygning.
Det står även en pärm i klubbstugan med instruktioner...
...ang. stuggruppen på forumet, så har väl alla tillgång till den?
När jag försöker komma in på "arbetsgrupp stugan" får jag följande meddelande : "Endast användare beviljade åtkomst av administratören kan läsa ämnen i det här forumet" !?
Tack för hjälpen och visat intresse! Med tanke på svaren så blir det säkert bättre så småningom...
Alla medlemmar ska vara med, men ibland så är det svårt för undertecknad att verifiera att en medlem på forumet är medlem i klubben. Om man inte kommer åt något forum är man välkommen att skrika till.
Nu har jag lagt till dig i medlemsgruppen så nu ska du komma åt allt.
Och myWebLog kommer förmodligen vara mer än ett fora för flygplansbokning. Anledningen är att..tja..vi slipper underhålla det och medlemmarna slipper hålla koll på ännu en inloggning. Det finns redan och är inget vi behöver skapa, osv.
Vi får se vad som sker med det. Inget är klart än.