LEDIGA PLATSER I FLYGPLAN

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Johan
Certifikat innehav: PPL

LEDIGA PLATSER I FLYGPLAN

Inlägg av Johan »

Efter tips i annan forumtråd, så gör jag slag i saken.
Jag skrev en del i vårt nyhetsbrev som kom ut i dagarna om just detta.

Men jag kan redan nu ge lite tips.

Den 28 maj är det våffelpremiär i Hässleholm.
VKK, VLZ och FCG är bokade för en tur norrut.

Jag flyger själv en UL-maskin, och har ev. ledig högersits.
Vad jag vet så är högersitsen i den andra UL-maskien ledig och i FCG kanske det finns 3 lediga platser.

Så häng med. Ett tips om man är elev är att lägga upp en navigeringsrunda till ESFA, och ta tillfället i akt och träna lite kartläsning.
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Användarvisningsbild
NisseWesterlund

Inlägg av NisseWesterlund »

Hej!

Jag är intresserad av att hänga med! :-)

Räcker det att "anmäla" sitt intresse i denna tråd eller ska det något mer till?

Mvh
/Nisse

Användarvisningsbild
Erik

Inlägg av Erik »

Det låter fin-fint :D, jag följer gärna med om det finns plats.

/Erik

Användarvisningsbild
viggo

Inlägg av viggo »

Synd Johan, men då är jag i Berlin och tittar på en fin flyguppvisning
Berlin Air Show ILA 2008
http://www.ila-berlin.com/ila2008/home/index_e.cfm

Användarvisningsbild
Henrik
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Jag ska försöka att annonsera här lite mer när jag har en tom högersits. Men i regel så brukar det vara sent påkommet, och då brukar jag försöka fylla platsen med någon som sitter i klubbstugan. Men som sagt. Jag tycker det är ett lovvärt initiativ.
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Lars-Erik

Inlägg av Lars-Erik »

Bra initiativ Johan, men hur anmäler vi oss ? Det tycks ju finnas ett stort intresse så det ser ut som en "kölista" behövs.

Jag följer också gärna med till Hässleholm om det finns plats !

// Lars-Erik

Marcus

Inlägg av Marcus »

Jag hänger gärna med också om det finns plats. Det verkar vara många som vill dock. Är det någon som ska flyga FCG dit?

Användarvisningsbild
Tomas D
Kontakt:

Inlägg av Tomas D »

Hej på er.
Jag gör så att jag lägger in tider i bokaplan. På dessa tider kan ni följa med mig ut och flyga UL-B. Står det bara mitt namn på bokningen så är jag ensam. Står där flera namn så är det upptaget.
Så håll koll på bokningar från Tomas Danielsson.
Om du vill följa med på någon av bokningarna så skickar du ett sms till mig med ditt namn och vilken tid du vill följa med. sms till 0738 440047.

Varma flyghälsningar Tomas.

Användarvisningsbild
Daniel
Kontakt:

Inlägg av Daniel »

Jaha, då var det väl dags för mig att dra mitt strå... :wink:
Nej men jag vet hur det är när man skolas och man "aldrig" får komma i luften. Detta ska vi förhoppningvis kunna råda bot på 8)

Jag ska försöka komma ut med olika tänkta flygningar här på forumet men jag kommer främst att skriva i bokaplan när högersitsen är ledig, så håll utkik!

Ni får mer än gärna följa med på en "färdigplanerad" flygning men även själva komma med förslag på vad som hade varit intressant/trevligt. Det kan vara allt från att besöka andra flygfält, uppleva mer kontrollerad flygning, planera och följa upp en nav-runda till att käka våfflor, njuta av utsikten eller få äran att slita ut högersitsen lite... :wink:

Kolla bokaplan (och forumet), hittar ni någon flygning ni är intresserade av:
Skcka ett mail eller sms så sticker vi ut och flyger en sväng :D

Daniel
"When once you have tasted flight you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return."

Användarvisningsbild
Daniel
Kontakt:

Inlägg av Daniel »

Sådär...
Nu har jag lagt upp lite nya bokningar på VLZ i bokaplan (logga in och se om någon bokning låter lockande):
10/5, 15/5, 8/6, 14/6.

Eventuellt en tur upp till Hässleholm onsdag 4/6, återkommer med säkert besked om den turen senare.

Daniel
"When once you have tasted flight you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return."

Användarvisningsbild
PeterF

Inlägg av PeterF »

I FCG finns det 2 stolar lediga just nu för våffel premiär i Hässleholm. Håll tummarna för hyfsat väder.

:D
PPL-A SEPL-VP RU NQ UL-B EV97

Användarvisningsbild
Johan
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Ett förslag är väl att den som har platser lediga lägger in det här, så får den som är intresserad maila personen ifråga...
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Användarvisningsbild
Daniel
Kontakt:

Inlägg av Daniel »

P g a att VLZ är grounded har jag flyttat bokningen som ligger nu på lördag (10/5) till VKK istället...

I övrigt; samma tid, samma flygare :wink:

Obs: Just klockslagen måste inte vara spikade för bokningen. De kan jag ändra på efter era önskemål...

Daniel

Användarvisningsbild
samir

En veteran flygledare

Inlägg av samir »

Hej
:idea:
Vi som är nybörjarflygare vill också att Christer Boll som är en veteran flygledare ställer upp och ta med sig några nya aspirantpiloter till kontrellerad luftrum så vi kan höra hans kommunikation med sina kollegor och hans gamla elever i tornet eller i ATCC.

OBS. Vi bjuder honom på våffel i Hässleholm om han ställer upp och lägger några lediga platser i Bokaplan.

Användarvisningsbild
Henrik
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

En tur till kontrollerad luft av olika slag är vi ett par andra piloter som också kan erbjuda. Det är nyttig träning som bör göras ofta ändå så. :)
Henrik Persson

Skriv svar