Söderslätts flygklubb arrangerar SM i Precisionsflygning 2008 den 13 och 14 juni, reservdag den 15 juni.
Mer inofficiell information kommer under denna rubrik.
Information som bara är avsedd för Söderslätts fks medlemmar finner ni under Medlemmarnas forum (kräver loggin).
Vi som tagit på oss arrangemanget återkommer med en infodag längre fram.
Har du frågor så ta gärna upp dem här.
SM 2008
Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik
- Hakan Sjoberg
Info januari
Vi har nu påbörjat planeringen inför SMet och återkommer snart med olika uppdrag och funktioner som vi vill ha hjälp med.
Vi har för våra gäster reserverat boende på FBUs Falsterbogård. www.falsterbokursgard.com
Ett toppenboende till bra pris. Här kan alla bo samlat och vill dom ta familjen med så går det alldeles utmärkt.
På FBUs Falsterbogård finns också en matsal där man skulle kunna hålla bankett med prisutdelning och en fest med tävlande och funktionärer.
Vad säger ni? Skall vi planera för detta?
Vi har för våra gäster reserverat boende på FBUs Falsterbogård. www.falsterbokursgard.com
Ett toppenboende till bra pris. Här kan alla bo samlat och vill dom ta familjen med så går det alldeles utmärkt.
På FBUs Falsterbogård finns också en matsal där man skulle kunna hålla bankett med prisutdelning och en fest med tävlande och funktionärer.
Vad säger ni? Skall vi planera för detta?
- Hakan Sjoberg
IT personal till SMet sökes
Vi söker 2 till 4 personer som kan hålla i IT biten under SMet. Detta innebär att man har hand om ett program som behandlar tävlingen i sig med startlistor, resultat etc och ett program som laddar ner resultatet från navigationstävlingen från GPSer till behandling mot tävlingsbanan.
Det är en utbildning på programmen på Bromma den 13 mars med början klockan 1200 med lunch. rR det någon som kan ställa upp då?
Maila mig betr IT hjälp och kurs program om du är intresserad
Det är en utbildning på programmen på Bromma den 13 mars med början klockan 1200 med lunch. rR det någon som kan ställa upp då?
Maila mig betr IT hjälp och kurs program om du är intresserad
- Hakan Sjoberg
100 dagar kvar till SMet
Med drygt 3 månader kvar till SM i Precisionsflygning så börjar det bli tid för att förbereda detta.
Sponsorer!
Flygklubben har några sponsorer. Vet du någon som kan tänka sig att sponsra oss så hör av dig. SM et är ett utmärkt tillfälle att erbjuda ev sponsor att vara med. E-maila mig!
Fest!
Vi har bokat lokal för bankett och fest avslutningsdagen dvs lördagen den 14 juni. BOKA KVÄLLEN!
Förhoppningsvis så slipper vi använda reservdagen (dvs söndagen). Så fest och prisutdelning på lördagen siktar vi på. Förhandsanmälan på e-mail till mig!
Arbetsuppgifter!
Det finns en del arbetsuppgifter att fördela. Vi kommer att skicka en lista med dessa efterhand som de uppstår.
Tävlande anländer onsdag 11 och torsdag 12, då behöver där vara någon på flygfältet som kan var "Stugvärd". Vanliga köret med tankning, fika etc.
Vi behöver vara ca 8 personer på fredagen den 13:e och några fler ca 15 på lördagen den 14:e. Div uppgifter.
Du som har lust att ställa upp en eller någon dessa dagarna, e-maila mig.
Sponsorer!
Flygklubben har några sponsorer. Vet du någon som kan tänka sig att sponsra oss så hör av dig. SM et är ett utmärkt tillfälle att erbjuda ev sponsor att vara med. E-maila mig!
Fest!
Vi har bokat lokal för bankett och fest avslutningsdagen dvs lördagen den 14 juni. BOKA KVÄLLEN!
Arbetsuppgifter!
Det finns en del arbetsuppgifter att fördela. Vi kommer att skicka en lista med dessa efterhand som de uppstår.
Tävlande anländer onsdag 11 och torsdag 12, då behöver där vara någon på flygfältet som kan var "Stugvärd". Vanliga köret med tankning, fika etc.
Vi behöver vara ca 8 personer på fredagen den 13:e och några fler ca 15 på lördagen den 14:e. Div uppgifter.
Du som har lust att ställa upp en eller någon dessa dagarna, e-maila mig.
- Hakan Sjoberg
Anmälningar börjar komma in
Inbjudan är sedan en tid ute och nu börjar de första anmälningarna komma in.
Alla ni som anmäler er får en bekräftelse per e-mail. Får du inte detta så hör av dig till oss på info(at)estt.se.
Det kan dröja någon vecka men hör gärna av dig när du skickar din anmälan.
Vill du anmäla dig och saknar inbjudan och anmälningsblankett se KSAKs hemsida, eller e-maila oss.
Alla ni som anmäler er får en bekräftelse per e-mail. Får du inte detta så hör av dig till oss på info(at)estt.se.
Det kan dröja någon vecka men hör gärna av dig när du skickar din anmälan.
Vill du anmäla dig och saknar inbjudan och anmälningsblankett se KSAKs hemsida, eller e-maila oss.
- Hakan Sjoberg
SM 2008 i halvtid
SM navigationsdagen avverkad. Resultat finns på hemsidan under SM 2008