Tjena!
Satt o kollade lite på vädersidan häromdagen och såg då att det blåste från 030 grader...
Såg då att det stod "Bana 21 rekomenderas".
Är detta verkligen rätt eller har jag missat nåt?
bara en liten notis som jag la märke till
/Robban
Hemsidan och väderinfo
Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik
Gissar att i det läget var vinden 0 knop eller?
Under denna veckan har det ofta varit vindstilla och då kan applet'en ge konflikting info. vind från 030 grader och bana 03 aktiv, men att den sedan rekomenderar bana 21. Lite lustigt, men med 0 vind spelar det ingen roll.
Under denna veckan har det ofta varit vindstilla och då kan applet'en ge konflikting info. vind från 030 grader och bana 03 aktiv, men att den sedan rekomenderar bana 21. Lite lustigt, men med 0 vind spelar det ingen roll.
PPL-A SEPL-VP RU NQ UL-B EV97
- Hakan Sjoberg
Vindriktning
I somras hade jag och Bassam sjöbris dvs vind söderifrån men Vindkraftverken hade nordlig vind.
Stora vindstuten har nog lite behov av smörjning den visade fel häromdagen när det var svag vind. Själva korgen pekade åt ett håll och resten åt ett annat. Det är troligen lite motstånd som gör att korgen inte svänger med förrän vinden tar i lite.
Stora vindstuten har nog lite behov av smörjning den visade fel häromdagen när det var svag vind. Själva korgen pekade åt ett håll och resten åt ett annat. Det är troligen lite motstånd som gör att korgen inte svänger med förrän vinden tar i lite.