Patric O och Christian A tog färden med glans " CAVOK och färdplanen höll utan justering"
Passade själv på att bila upp med sonen och före lördagens kräftfest så tog jag och Christian en tur över ett spegelblankt Siljan. Har aldrig sett mina trakter i så vacker dager.
På approchen så ser jag Christian börja fingra på kameran. Samtidigt så
står funktionärerna "glatt" och vinkar till oss........vad händer, jo Daisy
en DC-3 från 40-talet ligger strax bakom oss på ca 7-10 m höjd i landningsrikting och Christan fotar för fullt och ropar till planet - tack för dessa bilder. Bilder kommer så fort kameran är återfunnen.
KK uppställd vi klubbstugan!


Gissa vad detta är för kärra!


Jo, en P-51 Mustang!

Några andra lustiga och normala kärror!


Kräftfest blev det allt!

Några flygbilder ifrån Dala-Järna! Norra Europas största flygshow!
Nästa gång 2012. Ta er dit - helt otroligt bra!
Läs texten på motorkåpan och kolla vad hon sitter på........


Daisy och en SAAB B18 ( med kombinerat hjulställ och broms i samband med dykning mot mål )

Lite olja i rören!

BILTEMA var på plats med far och son Gerhardt vid spakarna. Mustang och Spitfire.

Denna skönhet som är privata händer! DC-3

Catalinan på plats! på marken och i luften! Vilken gigant!


Lite smått och gott i luften!



När får vi en Airpark i Skåne?

Tänk och ha kärran på gården! och taxibana


Några bilder ifrån denna sköna landsända!
Tack för mig och tack Patric och Christian för flygmöjligheten"


// Per Bojfelt