Fint väder. Nu ska vi ut och flyga!
ESMS 010530Z 0106/0206 14004KT 9999 BKN030 TEMPO 0106/0109 4000 -SHSN BKN010 SCT020TCU TEMPO 0120/0124 2000 -SN BKN008 TEMPO 0200/0206 0600 SN BKN001=
I gårkväll (onsdag 5 dec) så var det tid för stadgeenligt budgetmöte. Efter flera års sjunkande flygtidsuttag och ansträngd ekonomi så var det positiva siffror. Flygtidsuttaget har ökat, alla tre flygplanen kommer att ha flugit över budget!
Så kassören strålande och styrelsen föreslog att man fortsätter 2013 som 2012. Inga prisförändringar!
Mer om vad som sa om budget hittar du som är medlem på myweblog och i filarkiv.
Nu ser vi fram mot stabilt vinterväder med klar luft så vi kan förbättra siffrorna ytterligare.
Senast redigerad av 2 Hakan Sjoberg, redigerad totalt 0 gång.
Vädret var med oss även idag! Snurrade en timme i luften med Håkan och spred lite kunskap om GPS och autopilot. Svårt att hålla sig på marken i sånt här väder!
Som nämns ovan så var jag med Henrik i det blå. Han som är en fena på autopiloten passade på att visa på funktionerna och det blev en del pekande och knappande.
Henrik knappar och pekar...
...och pekar...
...och pekar...
...och pekaroch knappar!
Massor med fin informartion på EFIS displayen. (beklagar bildkvaliten)
121212 dvs den 12 december 2012! DUSSINDAGEN sa någon ganska kul! Nåväl idag så körde Owe fast i en snödriva på Slätten och sen snurrade han igång VLZs motor! Nu är vi snart i luften igen!
Senast redigerad av 1 Hakan Sjoberg, redigerad totalt 0 gånger.
Hakan Sjoberg skrev:121212 dvs den 12 december 2012! DUSSINDGEN sa någon ganska kul! Nåväl idag så körde Owe fast i en snödriva på Slätten och sen snurrade han igång VLZs motor! Nu är vi snart i luften igen!
Senast redigerad av 1 Hakan Sjoberg, redigerad totalt 0 gånger.