47 tim VFR
305 landningar
Slog Per Almlund med 1 1/2 timme och 99 landningar.

Trodde inte jag skulle komma upp i ens 30. Var lite sådär med motivationen första halvåret.
2019, vore kul att bli riktigt duktig på vingtippningar samt flyga rote i tregrupp, fyrgrupp, femgrupp. Kan bli möjligt med två Fournier, två WT9 och Pers Yak 55. 2-3 stycken planerar att gå rotekurs i Höganäs, och på den vägen finns mer att utveckla även för Bo och mig, då vi bara använt lite mer en tredjedel av kunskapen. Tex är rotelandning på Sturup ett mål även om den proceduren i sak redan har tränats.
Andra mål, spela in ATC, vilket Johan redan gjort. Vi köpte likadan kabel för det tillsammans En ny tröskel, alltid lättare göra sådant som är invant. Att rigga upp GoPro´n i början kändes som en stressfaktor, mycket skönare att bara flyga.
Ser fram emot radioträningen med Anders, och försöka få till en flygning till Ronneby. Kongsmarken i kontrollzonen här nere är ett annat projekt.
Undersöka bankonditionen blir en ny punkt på checklistan. Vid ett motsvarande läge som nu sist i november skulle jag undvika bromsa på vårt fält och helt undvika korta banor.
Skulle det bli att jag bara flyger 12-15 timmar för att "upprätthålla" flygtrimmen vore det också ok.