Klubbdagbok augusti 2011

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg

Första SM dagen

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Morgonfenomen var sega men 1045 var jag airborne. 1:45 senare landade jag på ESGE Borås snabb lunch navberäkning och ut på banan. Lite bättre kunde det gott. Mer info kommer.

Naven gick si så där. Missade för mycket för att vara nöjd. Helt klart så måste man var på plats och flyga någon dag innan för att vänja sig vid landskapet och terrängen. Nåväl hittade 7 dukmål (ingen hittade alla 8) hittade 4 fotomål men det ena markerade jag mer än 5 mm fel så det blev prickar för Incorrect. Nia so far. När detta skrivs så ha rvi försökt vänta ut vädret för att genomföra en landningstävling. Men med drygt två timmar tills all flygning på ESGE, pga miljörestriktioner, måste upphöra så ser det ut som om det inte blir något! :(

Info och bilder kommer här när jag får möjlighet att ladda ner.

Användarvisningsbild
Henrik
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Nyss hemkommen från Grekland och kastar mig rakt in i jeppview, navbox och aro för att planera flygning till EKRK imorgon.

Delar med mig av bilder ifrån LGSK (Skathos). Tror ni den flygplatsens grannar också gnäller på buller?

Bild
Bild
Bild
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg

Augusti månad går mot sitt slut

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Bara några få dagar kvar på "sommaren". Förhoppningsvis så har vi vädret på vår sida så vi kan flyga en massa under iaf september. Kvällarna hinner man fortfarande utnyttja men mörkret kommer allt tidigare.

I går söndag av slutades SM i Precisionsflygning en nionde placering för undertecknad. Lagt upp ett nytt ämne under resor!

Pga av höstruskväder så fick vi inte utfört landningarna under lördagen utan dessa genomfördes under söndagen varefter undertecknad hae en underbar flygning till Hässleholm! Dit hade Anders S tagit sig och så blev det skolpass i navigation. 8)
Hässleholm har fått objudna gäster iform av vildsvin så dom kommer att göra som Sjöbo och inhägna med elstaket.

Det var skönt att ha lite resesällskap sista delen hem till ESTT.

ESFA från ovan.
Bild
Där står ju Anders!
Bild
Med tummen på tracken.
Bild
Rutten gick över Anders villa?!
Bild
F d Hasslanda, snart ett minne blott!
Bild
Kära kännetecken i horisonten, Tourning Torso och bron!
Bild
Snart hemma igen.
Bild
ESTT.
Bild

Anders S

Flying by Flyingeby

Inlägg av Anders S »

Skumpig resa men lika trevligt för det. Bra att du har låg upplösning på bilden, Håkan! Mitt hus gör sig bäst så...;-)

lenarv

Re: SM i Precisionsflygning 2011 i Borås

Inlägg av lenarv »

Hur gick det Håkan?

/L
Hakan Sjoberg skrev:Flygning till ESGE Viared, Borås fick ställas in på torsdagen p g a regn och dis, ja sedan blir det mörkt tidigt också. :( Så nu på morgon på fredagen skall det bli ett nytt försök.
Länk till Borås flygklubb där det finns information om SMet.
http://www.borasflygklubb.net/

Här är deltagarförteckningen:
Tävlande:
NAMN; KLUBB; FLYGPLAN
Kenneth Andersson; Västra Gästrike FK; SE-CMP, C-150
Olle Ekwall; Ludvika UL Flygare; SE-YLU, Cuby II (UL)
Benny Gustafsson; Stockholms FK; SE-GKC, C-150
Claes M Johansson; Ärna FK; SE-CXD, C-172A
Jorma Koskinen; Norbergs FK; SE-EIO; PA-28
Åse Kristoffersen; Stockholms FK; SE-GKC, C-150
Henry Mattsson; Norbergs FK; SE-CMP, C-150
Gösta Modin; Gävlebygdens FK; SE-KXT, C-152
Bengt Nyqvist; Gävlebygdens FK; SE-KXT, C-152
Torbjörn Ohlé; Linköpings FK; SE-KMH, PA-28
Roland Olsson; Ludvika FK; SE-FEL, C-150
Håkan Sjöberg; Söderslätts FK; SE-VLZ, EV-97 (UL)
Jan Svensson; Gävlebygdens FK; SE-KXT, C-152
Lars Östling; Linköpings FK; SE-KUZ, C-15

Men just nu så ser det ut så här från kameran på klubben. Vi får se om det lättar framöver. :?

Skriv svar