FS2020

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
FredrikH

FS2020

Inlägg av FredrikH »

Microsoft Flight Simulator 2020 - Is it worth buying.

En aning speciell uppladdare som får varje video att handla lika mycket om Reeperbahn som flygningen och denna är inget undantag trots 45 min. Har lyssnat igenom den flyktigt medan jag kollade på något annat... men mycket handlar om det visuella som han verkar kommentera utifrån sin expertis som trafikflygare samt en del om setup, avionik och de olika versionerna man kan köpa. En jämförelse görs mot DCS där inställningar av vad knappar och reglage gör på joysticks osv är vida överlägset andra simulatorer. Vid 1553 nämns att Öresundsbron mfl saknas. Vissa platser ska vara mer fantastiska än andra visuellt, tex Tokyo. ATC är väldigt enkelt med samma person hela tiden. Slutsatsen är att standardversionen är klart köpvärd, och tydligen är den på 150 GB på ett antal dual-layer dvd´er

Microsoft Flight Simulator 2020 vs X-Plane [A CFI's Review for Real Pilots]

Gillar den här betydligt bättre från PilotWorkshops (för övrigt därifrån kompendiet om flygträning kommer från som står i klubbbokhyllan). Ca 10 min kort och koncis jämförelse som i nuvarande läge väger över till X-plane 11´s fördel. Tips för realistisk ATC ges med PilotEdge.

Flt Sim 2020 Doesn't Suck... A pilot's perspective

Russ Barlow, en pilot som enligt egen utsago har tusentals timmar, snackar om den i ca 17 min. Såg denna för några veckor sen och han maler på lite mindre insiktsfullt än de andra två tycker jag, samt kommer till någon slags slutsats att flygmodellen är ok samt att grafiken slår X-plane. För min del är "eye candy" och "immersion" två skilda saker och allt det här fotorealistiska är lätt att tröttna på snabbt. Genomtänkta detaljer för själva spelet och realistiska funktioner är mer sånt får en att vilja stanna kvar och ger det hela ett djup. Typ "the devil is in the details". Goda exempel på detta skulle kunna vara Silent Hunter III och Falcon 4.0 BMS. DCS har mycket krut på flygmodeller, tredje parts "study-moduler" och eye candy, men har väl sedan serien startade med Flanker runt 1995 hela tiden varit ganska ökenaktig i det övriga. Minns ej om det nämns i denna video, men i de två ovan framgår det att mycket av den snygga terrängen, byggnader osv som FS2020 öser på med kräver internetuppkoppling, annars får man nöja sig med en mer halvdan version.

Microsoft Flight Simulator (2020) Full Review!

En mer lågmäld 45 min recension från Modern Classic.

Användarvisningsbild
FredrikH

Re: FS2020

Inlägg av FredrikH »

Den här var bra, direkt jämförelse mot FSX, Nick 930

Användarvisningsbild
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Jämförelse mot DCS av Growling Sidewinder

Användarvisningsbild
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Denna är kul. Listar först alla plan som följer med som standard oavsett version. Berättar även kort om varje med prestanda mm utskrivet. Varierar vilka värden som är tillgängliga. Flera side by side anges som crew 1 medan Extra 330LT tandem anges som crew 1 eller 2.

Tydligen ingår VL3 (vid 0743), men de skriver inte JMB först, utan Aveko. I listan som kommer senare står det dock JMB. Spännvidd 8,4 m? Ok. Har skrivit om den förr och minns jag rätt har den klyvklaff med ett fjärde extremsteg som "bara" presterar Vso 29 kt. WT9 har som bekant 27 kt. Nu plockar jag ur minnet igen men Lionheart ska ha gjort både WT9 och FK14 för FSX.

Andra man kan se på ESTT är DA-62, DA-40, CTSL, Pitts Special S2S.

Vid 1626 anges de som endast ingår i Premium och Deluxe:

Katanan anges som DV-20 men för Kanada DA-20! Han nämner att planet har många likheter med den äldre Diamond HK36 Super Dimona (motorseglare).
Cessna 152 Aerobat

Endast Deluxe:
Pipistrel Virus SW121
Cirrus SR-22 med BRS simulerad, fast de kallar den CAPS (Cirrus Airframe Parachute System).

Skriv svar