Det blev en ljuvlig sommardag på fältet! Himlen var så där härligt blå som man drömmer om.
Johnny var i hangaren för att måla koner men förra lagret var inte torrt än. Då tog han sig en flygtur istället. Klokt!

Alexander, en trevlig svensk kille med svag men omisskännlig norsk accent (förmodligen från några års uppehåll där...

, gästar oss sedan några dagar med en norskregistrerad Skyhawk. Idag skulle hans mamma, som bor på Näset, få se omgivningarna uppifrån. Det var uppskattat!
Själv stack jag iväg på en träningsrunda i precisionsflygning vid Hörby/Sjöbo-trakterna. På vägen genom Sturup CTR såg jag rök nära RWY...! Ojdå, vad kunde det vara?

När jag närmade mig visade det sig vara drifting nere på Sturup Raceway! Tokigt? Ja, kanske, men om någon annan betalar däcken så skulle jag gärna prova på det. Det verkar vara kul...
Catharina var stugvärd idag. Hon fick talrika besök kommande både från luften och till lands. Kaffekokaren gick varm!

Marcus från Skånska Gyrokopterklubben i Sjöbo dök upp för en fika och en pratstund. Här har han startat för hemfärden.

Bassam, som också var stugvärd, passade på att fixa sin 90-dagars. Han tyckte det var toppen att komma upp i luften igen, som ni ser!

SE-GKF från Eslöv landade med Patric Olssons son Markus vid spakarna. Detta var en DK-nav som del i hans PPL-utbildning.

En skönt klingande 9-cylinderssång förkunnade ankomsten av en Yak-55. Det var Per Norén kom hem från SM i Halmstad med ett silver i bagaget. Grattis, Per!