Flygläkare priser

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Tomas D
Kontakt:

Flygläkare priser

Inlägg av Tomas D »

Japp då har det blivit dags att gå till flygläkaren igen. Har ni några prisuppgifter att bidra med ? Jag fick 1875 sek hos

ANDERSSON TOBIAS LÄKARHUSET ELLENBOGEN
BALTZARSGATAN 23
211 36
MALMÖ
Tel: 040-208028
Fax: 040-304151
Flygläkare - Klass 1

Jag vill ha en flygläkare efter som jag kommer att flyga till Danmark ...
/ Tomas

Roi

Inlägg av Roi »

Hej Thomas

Jeg har lige fået nyt Medical 2012-10-23 til 1750,- hos:

Doktor Villars Lunn
Läkarhuset Ellenborg
Baltzarsgaten 23
211 36 Malmö

PS. Skal vi snart ud og flyve? :wink:

Anders S

Inlägg av Anders S »

Hej Tomas o John (o alla ni andra)!

Kolla annonsen på MyWebLog:

http://www.pilotdoctor.com/

Örestads Läkarkonsult AB
Ulf Hagstedt

Norra Strandgatan 13, 4 tr
252 20 Helsingborg

PRISER

Klass 1 us förnyelse * 1500,-
Klass 2 us förstagångs * 1500,-
Klass 2 us förnyelse * 1500,-
UL + segel förstagångs * 1500,-
UL + segel förnyelse * 1500,-

* inkl EKG
Priser inkl moms

bra priser, om man nu råkar ha vägarna förbi Hbg.

Jörgen J

Inlägg av Jörgen J »

Jag har tidigare gått till en allmänpraktiserande läkare, isb med hälsokontroll via mitt arbete, när jag förnyat mitt medical. Ultralätt.
Jag fick ett utskick av Transportstyrelsen som var daterat 2013-02-15, där det bla stod att om jag ska fortsätta med detta krävs det att min allmänpraktiserande läkare ska anmäla sig till Transportstyrelsen och även deltaga i en utbildning för att kunna använda rapporteringssystemet EMPIC. Detta system ska även installeras på läkarens dator.
Jag tog kontakt med Flygöverläkare Rikard Söderberg på Transportstyrelsen ang detta. Det är ganska omfattande åtgärder som ska göras om jag ska fortsätta gå hos min läkare. Och frågan är om hon är tillmötesgående till detta? Det tror jag inte!
Så nu blir det att i fortsättningen först göra en hälsokontroll hos min allmänläkare, sedan gå till flygläkaren. Varför gå två gng? Hälsokontrollen ligger i mitt anställningskontrakt.
Läkare Söderberg hade full förståelse för detta och att jag tolkat regelverket rätt, men vi, UL-flygare, var egentligen bara en liten samling flygare, och fördelen/förenklingen var större för Transportstyrelsen med det nya regelverket.

För den som vill läsa mer:

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Luf ... manlakare/

Hans_P
Kontakt:

Inlägg av Hans_P »

Jörgen J skrev:Läkare Söderberg hade full förståelse för detta och att jag tolkat regelverket rätt, men vi, UL-flygare, var egentligen bara en liten samling flygare, och fördelen/förenklingen var större för Transportstyrelsen med det nya regelverket.

För den som vill läsa mer:

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Luf ... manlakare/
Just detta med allmänläkares nya krav är en känslig punkt som bland annat EAA har protesterat mot. Det spelar ingen roll om det är enklare för myndigheten, om det blir svårare för oss. De existerar för att "serva" oss och således är det användaren som ska vara i fokus. Vi får inte acceptera något annat. Det finns ingenting i förslaget från EASA som säger att nationella cert ska behöva anpassa sin medical efter EU-regler, det är TS som på egen hand har fattat detta beslut. Förhoppningsvis kommer man att ta bort kravet på att läkarna ska använda EMPIC och istället fokusera på vad som är relevant, att man kollar om du är frisk nog att flyga eller ej. TS egen personal kan göra inmatning i EMPIC uppe i Norrköping istället, så blir det inte ett hinder i verksamheten för dem som gör det praktiska arbetet.

Dumheter, det är vad det är.

/Hans, Hässleholms FK
Yikes!

Nike

Inlägg av Nike »

Jag förnyade min hos Ulf Hagstedt i HBG, funkade bra och han tog 1500 Kr. Detta var det billigaste jag fick tag på vid rundringning, har fördelen att jag jobbar en del i HBG så slapp betala körningen.

/Niklas

Användarvisningsbild
samir

läkarundersökningen är 2750 kr utan EKG,

Inlägg av samir »

:arrow:
2014-01-16
From:
"Aeromedicalcenter,Malmö" <mottagning@flygmedc.se>

Hej Samir,
Priset för läkarundersökningen är 2750 kr inkl moms inklusive utfärdande av det medicinska intyget. Det kan tillkomma kostnad för EKG, om du behöver göra det.
Vi kan erbjuda dig tid via e-post, när går ditt Medical ut och när kan du göra undersökningen?

Med vänliga hälsningar
Flygmedicinskt Centrum
Läkarhuset Ellenbogen
Malmö
----------------------------------

Mitt tips:
Kör till Helsingborg istället 1800 kr för klass 2 och UL inkl. EKG.

HAR NÅGON HITTAT BILLIGARE ?

Användarvisningsbild
SvenF

Inlägg av SvenF »

Försök att få kontakt med Göran Årnell +47 (70) 342 33 43, inte alltid så lätt, tror det brukar kosta runt tusenlappen. Lycka till :)

Användarvisningsbild
samir

MEDICAL

Inlägg av samir »

Hej
Dags för medical, vet någon vilka humana priser som gäller nu för UL-medical ?

Kan någon tipsa om en "flygkirurg" med humana priser för medical?

Min senaste undersökning för två år sen var någonstans i Malmö, jag minns inte adressen, inte Baltzar gatan.

Tack för tipset.

mvh

Skriv svar