Klubbdagbok 2013 januari
Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik
- Hakan Sjoberg
torsdag 24 januari
Skulle sticka ut till slätten för att flyga en stund innan jag satte mig i bilen för att åka till alperna med en annan flygare och åka skidor. Några andra hann före och jag fick nöja mig med att njuta av deras landningar!
- Hakan Sjoberg
Hälsningar från pisten
I alperna går det mest utför. Trist att se att vädret är "stanna på backen" hemma. Ingen kontrollflygning blev det för Peter heller förra lördagen.
Misströsta inte pilots, Lennart i Eslöv planerar flygjippo i augusti så nu ser vi fram emot flygsäsongen.
blev anbruten här så nu lite fortsättning
Då och då surrar en gul helikopter över bergen och i dalarna här. Den hämtar upp de som slinter lite olyckligt i pisten. Men i går så var jag åskådare till en obeskrivlig räddning. Den gula helikoptern försvann in i en klippskreva. Under densamma ca 50-60m hängde bärgaren med en bår. Helikopterrotorn var inte långt från bergssidorna och hovrade en stund för att slutligen lyfta ut bärgaren med den olycksalige i båren. En landningsplats hade iordningställts i pisten där man lastade om fär slutlig färd ur dalen.
Kan tyvärr inte ladda ner foto men det kommer.
Misströsta inte pilots, Lennart i Eslöv planerar flygjippo i augusti så nu ser vi fram emot flygsäsongen.
blev anbruten här så nu lite fortsättning
Då och då surrar en gul helikopter över bergen och i dalarna här. Den hämtar upp de som slinter lite olyckligt i pisten. Men i går så var jag åskådare till en obeskrivlig räddning. Den gula helikoptern försvann in i en klippskreva. Under densamma ca 50-60m hängde bärgaren med en bår. Helikopterrotorn var inte långt från bergssidorna och hovrade en stund för att slutligen lyfta ut bärgaren med den olycksalige i båren. En landningsplats hade iordningställts i pisten där man lastade om fär slutlig färd ur dalen.
Kan tyvärr inte ladda ner foto men det kommer.