Start och landning på snö
Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik
- Hakan Sjoberg
SNöhinder!?
Vissa mäter snödjup på sitt eget vis!

- NisseWesterlund
Om jag får lägga mig i ämnet, jag ser i de geggiga bliderna från Håkan att snöröjaren har förstört fältet, det verkar att han sänkte skopan för mycket att jord och gräs har röjts med snön.
Är det sant eller jag behöver glasögon snart?
Hur är det med mitt verk 21 och 03 när han röjde snön? finns plattorna kvar?
Jag tror plattorna klarade sig (vi var lite oroliga för 21:an men jag vill minnas att vi inte röjde så långt österut). Och fältet klarar sig också, det är nog lite skavt på sina ställen men inte djupt i så fall, så det repar sig snabbt till våren.samircolt skrev:![]()
Om jag får lägga mig i ämnet, jag ser i de geggiga bliderna från Håkan att snöröjaren har förstört fältet, det verkar att han sänkte skopan för mycket att jord och gräs har röjts med snön.
Är det sant eller jag behöver glasögon snart?![]()
Hur är det med mitt verk 21 och 03 när han röjde snön? finns plattorna kvar?![]()
Henrik Persson
- Hakan Sjoberg
Plattor och pyramider
Pyramiderna strår kvar om än lite skamfilade av tidens tand.
Plattorna på fältet syntes tydligt vid överflygning. Tror inte dom tagit skada av plogningen, nu hoppas vi att dom inte "vickar" för mycket vid tjällossningen.
Jag tror det är smuts som blåst in i snön som syns på bilderna mer än gräs och jord från plogningen. Men onekligen så har vi lite arbete framför oss för att få vårt fält i skick till våren.
Här lite bilder till:
Notera att det är betydligt mindre vatten i svackan än tidigare år.

Plattorna på fältet syntes tydligt vid överflygning. Tror inte dom tagit skada av plogningen, nu hoppas vi att dom inte "vickar" för mycket vid tjällossningen.
Jag tror det är smuts som blåst in i snön som syns på bilderna mer än gräs och jord från plogningen. Men onekligen så har vi lite arbete framför oss för att få vårt fält i skick till våren.
Här lite bilder till:
Notera att det är betydligt mindre vatten i svackan än tidigare år.

Det ser roligt ut att flyga, jag brukar se er ibland när ni taxar förbi West Airs hangarer på Sturup. När jag själv är ledig då är det alltid dimma, regn, snöstorm eller så är det soligt och fint men för mycket snö på banan.
Jag håller på med min PPL-skolning nu och har haft 44 inställda pass på rad så vädret drabbar även de större maskinerna.
Men förhoppningsvis blir det bara bättre väder framöver
Per
Jag håller på med min PPL-skolning nu och har haft 44 inställda pass på rad så vädret drabbar även de större maskinerna.
Men förhoppningsvis blir det bara bättre väder framöver
Per
- NisseWesterlund