Vissa kommuner slår på stort...

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 619
Blev medlem: ons apr 26, 2006 6:56 pm
Ort: Trelleborg
Certifikat innehav: PPL

Vissa kommuner slår på stort...

Inlägg av Johan »

Vissa kommuner slår på stort. Kan nog bli bra med tanke på deras problem med regn t.ex.

Saxat från Sportpilots forum:
Varbergs Kommun (ägare) håller på att projektera en ombyggnad av Getteröns Flygfält innebärande asfalterad taxibana och asfalterad rullbana (12/30) med banljus. Banlängden planeras till drygt 600 m. De första planerna pekade på att ombyggnaden skulle vara klar under 2008, men arbetet kommer nog att spilla över på 2009.

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Fräckt!

Varberg är nog av mer behov av slätare underlag än oss i och för sig. Jämförelsen "rullbana slät och fin som en tvättbräda" är ju inte helt orättvis. ;)
Henrik Persson

Skriv svar