Ängelholms flygmuseum

Hjälp till att organisera flygresor

Moderatorer: Henrik, Henrik

Robban
Inlägg: 82
Blev medlem: ons maj 09, 2007 6:21 pm
Ort: Malmö

Ängelholms flygmuseum

Inlägg av Robban »

Någon som vet om man kan/får landa på gamla F-10?

Isf kan detta kanske vara ett bra restips..Se länken nedan.

http://www.f10kamratforening.se/

/Robban

Användarvisningsbild
NisseWesterlund
Inlägg: 151
Blev medlem: tor jan 24, 2008 10:48 am
Ort: Malmö

Inlägg av NisseWesterlund »

Jag körde hoj dit i går. Riktigt trevligt ställe med en hel del intressanta prylar. Testade flygsimulatorn också, naturligtvis. Det var dock en vanlig PC med FS2004 på. Dock var det rätt kul med (nästan) 180 graders projektion. Lite bilder:

Tunnan
Bild

Instrumentpanel till Tunnan
Bild

Raketstol
Bild

Vinterflygställ - En så'n ska jag ha!
Bild

Flygarkäk!
Bild

Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 619
Blev medlem: ons apr 26, 2006 6:56 pm
Ort: Trelleborg
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Utan att ha någon som helst aning...är inte Ängelholms flygplats gamla F-10? Vilket borde innebära att man får landa...och då borde man i så fall kunna flyga till museet...
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Användarvisningsbild
Daniel
Inlägg: 105
Blev medlem: ons apr 26, 2006 10:05 pm
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Daniel »

Johan skrev:Utan att ha någon som helst aning...är inte Ängelholms flygplats gamla F-10?...
Det stämmer, Ängelholms flygplats och gamla F 10 är samma flygplats.


Daniel
"When once you have tasted flight you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return."

Skriv svar