Nog har vädret varit dåligt hela vintern men varför flygs det inte?
Jag följer upp flygplanens gångtidsuttag och vi ligger under budget. Till viss del kan detta förklaras med att vädret varit emot oss.
Bästa sättet att hålla sig i flygtrim är att flyga ofta hellre än länge. Flyg gärna med någon. Ta en tur till Landskrona eller Sövde eller Ljungbyhed. Eslöv lär ha fått gjort vid sin bana så även dit går det att flyga. Här håller förövrigt Sven Fagerlund till med sin MCR. Ring honom och hälsa på! En läcker kärra. Sturup ligger nära och det är alltid bra att ha rutin på att flyga dit. Rätt vad man minst anar så smyger dimmman in och gör ESTT omöjligt att landa på. Då är det bra att känna till förhållandena på Sturup. Flygklubben Malmö-Sturup har vi också goda kontakter med så hälsa gärna på hos dem.
Känner du för en längre tur så varför inte sticka till Varberg? I Varbergs fästning ligger Bockstensmannen och så kan du se en blyknapp som påståss vara kulan som tog dör på Karl XII. Här finns lite konst också om du är intresserad av det.
Känner du dig osäker så hör av dig till mig eller någon annan i klubben som kan hjälpa till ev följa med.
VARFÖR FLYGER DU INTE?
Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik
- Hakan Sjoberg
Landningskort för Sturup SE-FCG
När det gäller flygning till Sturup med SE-FCG så kom ihåg att flyklubben har redan betalt landningsavgift för tiden 2008-05-01 -- 2008-10-31. Så passa på och utnyttja detta.
Lennart Gustafson
Kassör
Kassör
Kanske lite utanför ämnet, men jag (och jag skulle tro dom andra eleverna också) skulle gärna vilja hänga med på både PPL och UL flygningar.
Kan vi inte skapa en plats på forumet där man kan annonsera lediga platser? Jag vet att man kan se det i bokaplan men det hade varit betydligt lättare att ha det här i forumet.
/Erik
Kan vi inte skapa en plats på forumet där man kan annonsera lediga platser? Jag vet att man kan se det i bokaplan men det hade varit betydligt lättare att ha det här i forumet.
/Erik
Instämmer med Eriks kommentar. Vi är några som skolar och tyvärr drabbats av många inställda skolflygningar.
Det skulle därför vara trevligt att kunna komma upp med någon annan inför väntan på nästa ev. skolning.
Jag har liksom Erik skriver hört att man skall kunna se lediga platser i Bokaplan men har inte upptäckt var. Skulle vara tacksam om någon kunde upplysa var i Bokaplan detta står.
Men, jag tycker också att det hade varit enklare om det funnits en rubrik i forumet där man antingen kunde "annonsera" lediga platser alternativt själv kunde lägga in en önskan om att kunna få följa med på någon flygning.
Det känns ganska surt att se att det fina vädret håller i sig och att inte kunna komma upp i luften...
// Lars-Erik
Jag har liksom Erik skriver hört att man skall kunna se lediga platser i Bokaplan men har inte upptäckt var. Skulle vara tacksam om någon kunde upplysa var i Bokaplan detta står.
Men, jag tycker också att det hade varit enklare om det funnits en rubrik i forumet där man antingen kunde "annonsera" lediga platser alternativt själv kunde lägga in en önskan om att kunna få följa med på någon flygning.
Det känns ganska surt att se att det fina vädret håller i sig och att inte kunna komma upp i luften...
// Lars-Erik