Viktor Peter Ludvig till service

Medlemmar publicerar sina bilder här. Vi väljer bästa i en omröstning och utnämnar vinnare en gång om året.

Moderatorer: Henrik, Henrik

Användarvisningsbild
SvenF
Inlägg: 58
Blev medlem: tor maj 24, 2007 9:44 pm
Ort: Åkarp

Viktor Peter Ludvig till service

Inlägg av SvenF »

Idag har vår’ Viktor Peter Ludvig’ kommit till Kungliga huvudkommunen för teknisk service. Med benägen hjälp av Patrik L, assisterad av sonen som navigatör.
Som ytterligare hjälp hade de ett fantastiskt novemberväder.
Jag hade förmånen att få följa med Mikael L i hans fantastiska Cirrus SR22 till Bromma för att hämta upp besättningen Lerpard för återresa till södern.
Så här ser ”November Seven Niner Tri Sierra Mice”, som controllen vid något tillfälle kallade oss, ut före start på Sturup. Jo, jag vet skärpan i bilden kunde varit bättre, kameran var inställd på Macro fotografering. Hemskt ledsen för det!

Bild

Så här gulliga ser Novembermolnen i Kritstanstadstrakten ut från FL130
Bild

En sådan här arbetsplats är ju inte helt fel när man marchar på runt 150nt+, på Fl130 eller ..
Bild

Så här trevligt har vi det på’ flight deck’, tittar på massor med intressant information på bildskärmarna.
Bild

Än bättre blir det ju när det serveras kaffe och kanelbullar
Bild

Så lite jobbande för PIC, igen, vi börjar närma oss Huvudkommunen.
Bild

Här nere jobbar vår Konung med sina bekymmer…
Bild

Field in sight !!
Bild

Kolla så perfekt han ligger på PAPIn !!
Bild

Man har ju sett ’busy-er’ Bromma, än denna Söndagseftermiddag. Men bilköerna på motorvägen var inte att leka med, vilket man konstaterade med viss tillfredsställelse…
Bild

Efter besök på bekvämlighets-inrättningen på Bromma flygplats hittade vi besättningen Lerpard utanför baren. Vi begav oss direkt tillbaka mot flygplanet. Det var Mitt kortaste besök i Stockholm, ca 15 minuter.
Minns ungdomens turer, med det färska körkortet, Malmö- Göteborg, intag av en varmkorv med bröd och sedan tillbaka till Malmö, dök upp i minnet. DET var häftigt på den tiden…
Vi tog brandbilen tillbaka till flygplanet, även det en upplevelse. Bildskärpan, jo, jag vet…

Bild
Tillbaka till flygmaskinen, som ju tilldelats en parkering så långt bort som möjlig, till och med bortom KSAB. Men de vet säkert vad som är lämpligt. Så är vi klara och efter lite taxande så, får vi ‘Cleared to take of tri zero’…

Bild

…och vi stiger upp i en fantastisk skymning , i en sikt som är från horisont till horisont, helt makalöst!!
Bild

En andaktlig stillhet infinner sig medan vi helt betagna av skönheten av flygning, stiger mot Fl 120.
Bild

Efter en styv timma av fantastisk mörkerflygning närmar vi oss Sturup, med ’cleared to land’, ungefär vid Tjörnarp. På grund av att en JET liner sniffade på sidrodret blev inflygningen lite hög, descend med 180 kn !! Men en landning något in på banan gav ju en kortare traxning till platta väst!!

Bild

Tack Mice för en härlig dag över Sveriges underbara landskap. Vi, jag, ser fram mot hemtagningen av Sigge Erick Viktor Peter Ludvig.

Om jag klarat ut det, lägger jag upp några korta filmsekvenser också på vår You Tube-sida.
I vill tell you..
//
Flyg,, för fun…

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Suveräna bilder! Verkar ha varit en finfin tur! :)
Henrik Persson

Skriv svar