Flygsportens dag 090822 på ESML

Medlemmar publicerar sina bilder här. Vi väljer bästa i en omröstning och utnämnar vinnare en gång om året.

Moderatorer: Henrik, Henrik

Robban
Inlägg: 82
Blev medlem: ons maj 09, 2007 6:21 pm
Ort: Malmö

Flygsportens dag 090822 på ESML

Inlägg av Robban »

Lördag morgon ringer klockan 0630 och man vaknar upp med ett leende...Man ska ju FLYGA!.
Kör ner till fältet där Henrik H möter upp och vi går igenom LZ...inga strul där inte...
Gör en driftis ESTT- Gorax- ESML , packar väskor och oss själva i LZ.
Henrik flyger och jag sköter radio..
En strålande skön morgon att flyga i..
Vi närmar oss ESML och Henrik sätter ner oss lugnt och fint på rwy 12
Efter att böckerna är skrivna möter vi upp Håkan som är i full gång med förberedelserna för montern, broshyrer, lottdragning m.m.
Bild

Och att stå och locka folk till att börja flyga bakom en DA-20 katana ( SE-LOF) är ju inte helt fel.
Bild

Bild

Under tiden visas radiostyrda helikoptrar, jet (F-18 mini Hornet)..duktigt imponerade.
En sån går nog lös på lika mycket som att ta ett UL-cert..

Bild

Och vissa har nog inte förstått att man ska sitta i flygplanet och INTE hoppa ut ;-D
Men vad gör man inte för lite magkittel ;-)
Bild

Framåt 10 börjar magen kurra..

Bild

Efter att korven kaffet och damsugaren avnjutits är det dags för Håkan att visa UL-B

Studs och gå

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

fina landningar det blev :-D

Efter lite uppvisningar med segelflyg etc var det det dags för lite AVA med Skybolt..

Bild

Kittlar dödskönt i kistan :-D

Och som allting annat har även detta ett slut efter att Håkan flugit lite prova på för lottodragningen beger jag och Henrik oss tillbaka till ESTT.
Denna gången flyger jag via kusten hemåt och gör 1 studs innan vi sätter in planet igen.

Fler bilder finns på:
http://pa.photoshelter.com/c/takeyourpi ... J4ZbACNCw/

Kort sagt...En härlig dag med sol o ch flyg..:-D

/Robban