ESTT söndag 21/12/2008

Medlemmar publicerar sina bilder här. Vi väljer bästa i en omröstning och utnämnar vinnare en gång om året.

Moderatorer: Henrik, Henrik

Användarvisningsbild
samir
Inlägg: 252
Blev medlem: tor feb 07, 2008 4:48 pm

ESTT söndag 21/12/2008

Inlägg av samir »

Det var en hel del aktiviteter idag på fältet.
Några besökare som har landat efter anrop imorse att "uppvärmning av glögg pågår"


Här är en luftiskontrollant som landade för att kolla alkholhalten i glöggen.
Lyckligtvis halten var inom gränsen för flygning.
Bild


Här är Håkan och en elev på väg upp.
Bild

Det var lite djur i rörelse runt fältet
Bild


Glögglukten var för stark så att ett SAS-plan skulle landa hos oss men hejdades i sista stund. Vi hade bara 4 flaskor glögg.
Bild


SE-VKK VÄNTAR PÅ NÄSTA PILOT.
Bild


Oväntat besök, en liten ultra Boeing som var på besök hos oss på fältet.
Bild


Alltså, ni som inte var på fältet söndagen 21/12/2008, ni har missat en hel del. :(

Här en video som visar hur det var i luften idag
pilot: Håkan
co.pilot: okänd
http://www.youtube.com/watch?v=35wV1D_P ... annel_page


Höj gärna volymen
En JET-MOTOR HAR INSTALLERATS I SE-VLZ

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Hur man lär sig flyga

Inlägg av Hakan Sjoberg »

http://www.youtube.com/watch?v=_d7fbzl_ ... annel_page

Kolla länken ovan. Learn to fly - first lesson

Men Samir du har kommit förbi det stadiet så du får inte titta.

Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 619
Blev medlem: ons apr 26, 2006 6:56 pm
Ort: Trelleborg
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Kan bidra med några bilder från den 21:e...Det var en rolig dag med sådär härligt mycket sidvind, så att till och med varvet kunde upplevas som roligt :D Bild

Bild

Bild

Bild
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Skriv svar