Det blev nämligen en tur upp till Höganäs i högersitsen på FCG med Gunnar som PIC:

SE-FCG uppställd vid tankplatsen, Söderslätt.

Gunnar tankar med precision.

Startat bana 03 och flyger norrut mot Malmö.

Landskrona syns genom vänster bakruta.

Gula rapsfält så långt ögat kan nå.

Vältrafikerat med fartyg i sundet, en bit av Ven syns genom vänster sidoruta.

Vi svänger upp mot medvinden, bana 32, Höganäs.

Medvinden, bana 32 med Höganäs flygfält i bakgrunden.

Höger bas, bana 32.

Nr 1 för landning och FCG svänger upp på final, bana 32.

Gunnar håller FCG på den optimala glidbanan...

...och sätter ner oss föredömligt.

Stor aktivitet i Höganäs med många plan ute i solskenet.

SE-LYB, Katanan som planerade en tur ner till Söderslätt

SE-LYB cockpit.

SE-EZT och SE-KUY står uppställda inför en tur till Gotland.

Höganäs FK - Klubbstugan.

FCG står och väntar på hemresan.

Kontroll så att allt står rätt till innan hemfärd.

På väg söderut mot Söderslätt igen med Höganäs flygfält och Öresund i bakgrunden.

FCG glider in på medvinden, bana 03, Söderslätt.

Finns det någon finare medvind?

Final, bana 03.

Sista meterna innan sättningen som för övrigt blev lika fin som i Höganäs.

FCG hemma igen och färdigflugen för idag.
En trevlig tur till Höganäs som jag kan rekommendera till er som vill ha tips på destinationer. För övrigt så börjar de med sitt Flygfisk Fly In i juni och håller på med det varje tisdag från kl 18, under perioden juni-augusti...
Jag vill även tacka Gunnar L för dagens flygtur.
På återseende
Daniel