Höganäs tur/retur i FCG

Medlemmar publicerar sina bilder här. Vi väljer bästa i en omröstning och utnämnar vinnare en gång om året.

Moderatorer: Henrik, Henrik

Användarvisningsbild
Daniel
Inlägg: 105
Blev medlem: ons apr 26, 2006 10:05 pm
Ort: Malmö
Kontakt:

Höganäs tur/retur i FCG

Inlägg av Daniel »

Idag (10/5) fick jag lite variation till min flygning och lite nya erfarenheter...
Det blev nämligen en tur upp till Höganäs i högersitsen på FCG med Gunnar som PIC:


Bild
SE-FCG uppställd vid tankplatsen, Söderslätt.


Bild
Gunnar tankar med precision.


Bild
Startat bana 03 och flyger norrut mot Malmö.


Bild
Landskrona syns genom vänster bakruta.


Bild
Gula rapsfält så långt ögat kan nå.


Bild
Vältrafikerat med fartyg i sundet, en bit av Ven syns genom vänster sidoruta.


Bild
Vi svänger upp mot medvinden, bana 32, Höganäs.


Bild
Medvinden, bana 32 med Höganäs flygfält i bakgrunden.


Bild
Höger bas, bana 32.


Bild
Nr 1 för landning och FCG svänger upp på final, bana 32.


Bild
Gunnar håller FCG på den optimala glidbanan...


Bild
...och sätter ner oss föredömligt.


Bild
Stor aktivitet i Höganäs med många plan ute i solskenet.


Bild
SE-LYB, Katanan som planerade en tur ner till Söderslätt :D


Bild
SE-LYB cockpit.


Bild
SE-EZT och SE-KUY står uppställda inför en tur till Gotland.


Bild
Höganäs FK - Klubbstugan.


Bild
FCG står och väntar på hemresan.


Bild
Kontroll så att allt står rätt till innan hemfärd.


Bild
På väg söderut mot Söderslätt igen med Höganäs flygfält och Öresund i bakgrunden.


Bild
FCG glider in på medvinden, bana 03, Söderslätt.


Bild
Finns det någon finare medvind? :wink:


Bild
Final, bana 03.


Bild
Sista meterna innan sättningen som för övrigt blev lika fin som i Höganäs.


Bild
FCG hemma igen och färdigflugen för idag.


En trevlig tur till Höganäs som jag kan rekommendera till er som vill ha tips på destinationer. För övrigt så börjar de med sitt Flygfisk Fly In i juni och håller på med det varje tisdag från kl 18, under perioden juni-augusti...
Jag vill även tacka Gunnar L för dagens flygtur.

På återseende


Daniel
"When once you have tasted flight you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return."

Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 619
Blev medlem: ons apr 26, 2006 6:56 pm
Ort: Trelleborg
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Hur kul som helst Daniel att du lägger upp sådana här små korta reseberättelser...det är kul att kolla på och läsa om!
Mer sådant!
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Användarvisningsbild
Sten Johnson
Inlägg: 79
Blev medlem: mån jul 03, 2006 9:05 pm
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Sten Johnson »

Instämmer helt, mycket sevärt bildreportage. Jag vill gärna ha mer sådant.
Trevligt, trevligt, trevligt......

Hälsningar Sten, som inte har krattat den helgen, men krattade en dryg timme förra helgen vid dräneringen framför klubbstugan. En blåsa i tumvecket blev lön för mödan.

Användarvisningsbild
Daniel
Inlägg: 105
Blev medlem: ons apr 26, 2006 10:05 pm
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Daniel »

Tack tack...man gör så gott man kan :wink:


Daniel
"When once you have tasted flight you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return."

Skriv svar