Sida 1 av 1

Bilduppladdningsfunktionen, så här fungerar den.

Postat: tor mar 08, 2007 12:01 pm
av Pierre
När man vill posta en bild måste man först ladda upp bilden till ESTT-forum servern. Det görs genom att klicka på följande länk:

Bild

En liten popupruta kommer fram där man kan klicka på bläddra och då söka upp bilden man vill ladda upp på den lokala datorn. Klicka sedan på "send".

Bild
Bild

Bilden laddas upp och behandlas på serversidan, här förminskas bilden om den skulle vara för stor. Den behandlade bilden visas upp i samma ruta där man då får välja "insert" eller "insert and upload another", vilket förhoppningsvis är tydligt nog.

Bild


Frågor? posta dem här.!

Postat: tor jun 07, 2007 10:28 am
av Pierre
Kom gärna med feedback! Förstår man sig på denna?

PM, mail, tele eller bara hugga tag i mig på klubben!