Ny flygcert innehavare

Medlemmar publicerar sina bilder här. Vi väljer bästa i en omröstning och utnämnar vinnare en gång om året.

Moderatorer: Henrik, Henrik

Användarvisningsbild
samir
Inlägg: 252
Blev medlem: tor feb 07, 2008 4:48 pm

Ny flygcert innehavare

Inlägg av samir »

Härligt att börja flyga igen när man har flygcertet i fickan. :D

Jag flög lite med min kära VE-VKK runt fältet och en härlig studs på Sturup.
Hela 15 minuter i väntläge väst :? , jag såg 3 startande plan och ett landande, och sen klart för inflygning bana 35.
Snacket med tornet gick smidigt och ganska kortfattat.

Jag har lyckats som vanligt fånga flygturn i rörlig film som finns nu på YouTube. Mycket kort, 2 studsar först på ESTT och en på Sturup och sen landa fint på ESTT.
Såna korta filmer inte för rutinerade piloter, de är mest för nyfikna personer som vill gärna se hur det att sitta i cockpiten när man är på väg att landa.
Så jag rekommenderar inte erfarna piloter att kolla filmsnutten nedan.

http://www.youtube.com/watch?v=ZdmmicWK ... annel_page


En annan flygtur med SE-VLZ över Trelleborg

Bild

Bild

Bild

Bild

Min arbetsplats
Bild

Bild

Gissa vilket flygfält är det på bilden
Bild

Bild
MVH

Användarvisningsbild
Gregory Hood
Inlägg: 188
Blev medlem: mån aug 27, 2007 12:46 pm

Inlägg av Gregory Hood »

Lekker Samir!!!! :D
We have clearance, Clarence. Roger, Roger. What's our vector, Victor?

— Cockpit crew in the movie 'Airplane.'

Skriv svar