Hej
Jag måste säga att jag lärde mig mycket när jag tittade på mina inspelningar. Det är bra för de som börjar lära sig flyga. Jag vill gärna att teoriläraren använder ibland några klipp för att binda teori och verkligheten för nybörjare.
Jag har ett önskemål till IT gruppen, om ni kan "fixa" en rubrik i ESTT hemsida för uppladning av medlemars flygfilmer som det som finns i pilotmagasinet.se.
Jag tycker att Youtube är för mycket. Det räcker för oss en uppladning länk på ESTT hemsida så alla medlemer kan ladda upp sina flygfilmer och alla utomstående kan titta bara.
Vad jag vill gärna göra är:
1) En 5 min film för dagligtillsyn för en av Eurostar, erfaren pilot ställer upp som skådspelare. Den som ska redigera ska skriva på bilden löppande de olika moment för dagligtillsyn.
2) En 10 min film tur/retur från ESTT till Sturup för studs och gå,erfaren pilot behövs, den som ska redigera ska skriva på bilden vad som säges mellan pilot och tornet och nödvändiga radio snacket.
3) En 10 min film nödlandning procedur i till.ex Fridhem. Motor stop på 1300 foot och texten skrivs om de olika steg för att klara nödlandning i till.ex. Fridhem. Jag rekomenderar att Håkan som gör det.
4) En 10 min start och landning, erfaren pilot behövs, den som ska redigera ska skriva vilka moment som ska göras och hur den nya eleven ska hitta "G" punkten innan han når marken.
Också en kort film om sidvindlandning med våran Eurostar.
5) En 5 min bedömningslandning med text på skärmen.
6) Förslag från er
Slutligen här nere en lång tråkig 5 st. start och landning film som jag gjorde igår. Min första riktiga Ek efter den första skrämande EK (Ek med hinkvatten)
Ha tålamod och kolla den. Det bästa för mig var den sista landning i lång final bakom våran Piper28 som flögs av Håkan.
Ni kan se den vita pricken långt framför mig.
Det skulle vara roligt att uppleva en lång final, en landande piper28 framför mig och en Airbus 380 bakom mig.
MVH
COLT