Grattis Samir till EK!

Moderatorer: Henrik, Henrik

Robban
Inlägg: 82
Blev medlem: ons maj 09, 2007 6:21 pm
Ort: Malmö

Grattis Samir till EK!

Inlägg av Robban »

En nöjd Samir! (ursäkta bildkvaliten)
Bild

Användarvisningsbild
samir
Inlägg: 251
Blev medlem: tor feb 07, 2008 4:48 pm

First Solo

Inlägg av samir »

Stort tack

Det är svårt att beskriva med ord hur det känns att man gör sitt första Solo. Helt ensam i planet för första gången vid start linje och sen upp i varvet, jag måste säga det är underbart att uppleva Ek för första gången.
Jag ska inte berätta om själva landningen, rena glidare. :lol:

Historieböcker kommer att skriva att jag fredagen den 26 september kl. 1805 har gjort min första Solo. :D




Söderslät radio, Seirra kilo kilo, taking off runway 21.

Bild



Söderslät radio, Sierra kilo kilo, downwind for touch and go runway 21.

Bild



Söderslät radio, seirra kilo kilo, left bas for touch and go runway 21.

Bild



Söderslät radio, seirra kilo kilo, final for touch and go runway 21

Bild



Man glömde inte den traditionella hinken :D


Bild

Användarvisningsbild
Lars-Erik
Inlägg: 31
Blev medlem: mån feb 11, 2008 12:31 pm
Ort: Oxie

Inlägg av Lars-Erik »

GRATTIS Samir !!! :D

Bra jobbat och känslan måste vara obeskrivlig med tanke på frivillig kalldusch efteråt... :lol:

Hälsningar
Lars-Erik

Användarvisningsbild
Gregory Hood
Inlägg: 188
Blev medlem: mån aug 27, 2007 12:46 pm

Ta daaa!

Inlägg av Gregory Hood »

Good job Sierra Alpha Mike India Romeo!!!

Memories are made from days like this, stort GRATTIS til dig!!! :lol: :lol:
We have clearance, Clarence. Roger, Roger. What's our vector, Victor?

— Cockpit crew in the movie 'Airplane.'

Användarvisningsbild
Daniel
Inlägg: 105
Blev medlem: ons apr 26, 2006 10:05 pm
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Daniel »

Grattis Samir, certet nästa!


Daniel
"When once you have tasted flight you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return."

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Det rör verkligen på sig i klubben! :)

Stort grattis, Samir!
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 619
Blev medlem: ons apr 26, 2006 6:56 pm
Ort: Trelleborg
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Grattis!
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Användarvisningsbild
Sten Johnson
Inlägg: 79
Blev medlem: mån jul 03, 2006 9:05 pm
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Sten Johnson »

Bild

Hälsningar Sten och lycka till

Användarvisningsbild
NisseWesterlund
Inlägg: 149
Blev medlem: tor jan 24, 2008 10:48 am
Ort: Malmö

Inlägg av NisseWesterlund »

Grattis! Hällde du verkligen en hink vatten på dig själv? Respect! ;-)

/Nisse

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Det är inte sommar och värme längre!

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Seden att "döpa" EK piloten med en hink vatten kände de av som gjorde sin EK i Sunne i somras. Med gasande sol och behaglig temperatur är det väl ok.

En annan sed som länge gällt i många flygklubbar är att klippa av slipsen. Få använder slips nu för tiden på sin fritid. Nordvästra Skånes flygklubb (Höganäs) har dock en ansenlig samling avklippta slipsar om jag minns rätt.

Vidare så har det varit kutym att EK pilot bjuder på tårta, inte heller detta har vi sett så mycket av.

Kanske vi skall ha ett tårtkalas en ruggig dag i november och skapa anekdoter om vingar som bar under gassande sommarsol samtidigt som vi drömmer om kallmasse väder i januari och en återtagen besninskatt.

Samir och ni andra, som flyglärare gläds man med alla nya EK - tänk - allt det man suttit och nött in har gett resultat. EN FLYGARE TILL! :D

Användarvisningsbild
samir
Inlägg: 251
Blev medlem: tor feb 07, 2008 4:48 pm

Inlägg av samir »

NisseWesterlund skrev:Grattis! Hällde du verkligen en hink vatten på dig själv? Respect! ;-)

/Nisse
Hej Nisse
Det är kul att du har hittat tillbaka till forumet. Vi som trodde att du har utvandrat till Newzeland eller till Norge eller till ett land som ligger långt långt bort på kartan efter att du har fått ditt cert.
Du bara försvann från forumet efter 1/8/2008. Kanske du blev deppig efter att du har nått ditt mål (flyg certet) och frågade dig själv ” Ok då, och vad blir sen?”

När det gäller kallduschen efter första Ek, det står i AIP att piloten ska - helst direkt efter landningen - få en rejäl kalldusch. Jag följer reglarna noga. När jag landade fanns bara Robban och Håkan på marken, resten var uppe med triker eller Eurostar. Håkan var upptagen med sina skriverier inne i stugan, Robban håll i kameran och jag håll i hinken.

Som Håkan säger, det finns andra klubbar som inte följer AIP för åtgärder efter första EK.
Det finns flugklubbar som klipper en slips. Andra som klipper till. Vi måste vara tacksamma att vi inte har en tradition att klippa snabeln till piloter som gjorde sina första EK. :oops:

Jag vill passa på och tacka alla som gratulerade mig för min första EK. Sten också har tecknat en fin tavla till alla som flyger första EK. Tack Sten.


Med vänlig hälsning
Samir EK



Ni minns väl den här bilden också :twisted:

Bild

eller den här i Ljungbyhed

Bild

Skriv svar