Personutredning?

Moderatorer: Henrik, Henrik

Användarvisningsbild
Henrik
Kontakt:

Personutredning?

Inlägg av Henrik »

Sitter och rotar med papper för elevtillstånd, och det mesta är klart eller på gång, MEN:

Lite varstans jag tittar på övriga internet så står det att "Personutredning skickar polisen till luftfartsstyrelsen direkt", men på estt.se står det att man ska bifoga registerutdrag ifrån RPS.

Är någon helt säker på att det räcker med registerutdraget, eller ska jag släpa mig ner till polisen nu i dagarna och be dem skicka en personutredning till LFS?
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg

Personutredning

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Vi menar nog samma sak. Dvs du skall bifoga ett registerutdrag. Detta skickar polisen in direkt.

Användarvisningsbild
Henrik
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Ja, det är så det står lite varstans. Men på lathunden här på hemsidan står det att man ska bifoga registerutdraget som man personligen får ifrån RPS, genom att skicka in blanketten som länkas.

Det är ju inte värre än att jag kan knalla in till polisstationen nu i dagarna, som sagt. Men informationen på hemsidan är lite oklar.
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Johan
Certifikat innehav: PPL

Utdrag

Inlägg av Johan »

Jag beställde bara hem ett utdrag och bifogade det till min ansökan till Luftis. Fungerade bra...man får jaga på Luftis emellanåt :-)

Kul med fler från Trelleborg...

/Johan

Användarvisningsbild
Henrik
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Jag drog mig ner på polishuset och fick fylla i en bunt papper. Helt i onödan då, alltså. :?

Nåja.

Hur lång tid tar LFS på sig innan de vänt på papperna?
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Daniel
Kontakt:

Inlägg av Daniel »

Jag fick ta ut ett registerutdrag från polisen för att skicka till LFS. Gör det så är du på den säkra sidan i alla fall.

Det tog omkring tre veckor innan jag fick mitt elevtillstånd. Tänk på att du ska betala när du ska hämta ut det. Det kan komma som en "chock". :P

:D
"When once you have tasted flight you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return."

Skriv svar