Sida 1 av 1
Växjö 5 maj 2012
Postat: lör mar 24, 2012 12:34 pm
av Johan
Växjö verkar planera en flygdag den 5 maj. Känns som en lagom vårflygning för att komma igång med radioprat, färdplan osv.
Nån som hänger med?
http://www.vxo-airport.se/flygfesten_sv.shtml
Postat: lör mar 24, 2012 1:32 pm
av Henrik
Försiktigt positiv. Man kanske slipper slot-tid den här gången?

Postat: mån mar 26, 2012 5:54 am
av Johan
Ja, det kan vi hoppas. Det har inte kommit info till flygande besökare ännu.
Dock verkar det vara ett flygprogram denna gången, det var inte så mycket med det sist.
Postat: tis apr 24, 2012 6:47 pm
av Johan
Nån som är intresserad av att hänga med till Växjö? Pilot eller passagerare. Jag tar KSF upp som det ser ut nu.
Kan också tänka mig att vara "radioman" i en UL till nån nybliven pilot vill flyga och känner sig osäker och därmed vill dela på arbetsbördan. (Om vi inte få "besättning" till KSF)
Postat: tis apr 24, 2012 8:41 pm
av Henrik
Jag är sugen. Per N har bokat VPL (Per, har du fullt i kärran?) och VLZ ser fullskolad ut. Men om jag inte kan flyga själv så skruvar jag gärna på DME:n i högersits i KSF!

Postat: tis apr 24, 2012 9:05 pm
av Johan
Det finns plats i KSF.
Postat: tis apr 24, 2012 9:36 pm
av Johan
Hur intresserade är vi med dessa slottiderna?
Din landningstid blir 0832 SST, och starttid 1725 SST.
Själv känner jag inte mig jättemotiverad...
Postat: tis apr 24, 2012 10:21 pm
av Henrik
Maila och be om en annan. De är ju inte seriösa, och har en del att lära av sina kollegor i andra länder om hur man hanterar flygande trafik..
Men att se viggen flyga igen, det kanske är värt lite tradig flygledning?

Postat: ons apr 25, 2012 6:09 am
av Johan
Tyvärr Henrik...att behöva vara i Växjö 8.32 när det första som skulle kunna vara nåt att titta på är kl 11.10...nja, så sugen är jag inte på att se på Viggen tyvärr...
Jag ska maila dem och se om vi kan få typ 11.05
Annars blir det en Tysklandstur

Postat: ons apr 25, 2012 11:05 am
av Johan
Här är svaret jag fick när jag undrade om det gick att flytta tiderna...
Det är tyvärr bästa möjliga för dig.
0850 -1000 blockerat för deltagande flygs ankomster
1615-1700 blockerat för deltagande flygs avgångar
Mellan 1000-1615 pågår flygprogrammet.
Smidigt? Nja...
Postat: ons apr 25, 2012 11:06 am
av Henrik
..de vet om att vi filear VFR..?
Postat: ons apr 25, 2012 4:50 pm
av Johan
PA-28 och VFR vet dem om....men om avsätter 1 timme och 10 minuter för endast anländande och avgående uppvisningskärror så är det ganska uppenbart att dem inte vill ha dit för många besökande flygplan...