Jag tog mig till UL-seminariet med SAS till ESSA (Arlanda!) för att passa på med ett besök hos dottern. På torsdagen så blev det Hovet och AIK - Timrå en hyfsad hockeymatch. För en annan som håller på MIF så var det god underhållning. AIK var det bättre laget men Timrå kämpade till slutsignal. Mitt tips AIK vinner Elitserien men Timrå är med i toppen och fajtas. På fredagen så stack dottern till jobb och jag fick lite tid över för VASA museet och sköna promenader i huvudstaden. Höstvädret var bra och Stockholm visade upp sig från sin bästa sida. Trist dock att dom inte har ett allmänflygfält för oss längre.
Till Ålleberg kom jag med hyrbil rattad av Bror T från Luleå. Sen var det konferens i dagarna två. Vad som sades där kommer i ett annat forum.
Här är resan i bilder.
Vinge strax för landning ESSA.

Luftbroms

At gate Arlanda

At gate Hovet

Isen

Spelar entré AIK!

Hejarklack - Black Army

Timrå anfall (sällsynt)

5 - 1 AIKs favör

Segerglädje AIK

Häst och vagn

Skulle man sluta flyga kan man ju gå med i Kungliga Motorbåt Klubben och skaffa en Yacht

Yacht (modern båt)

VASA (omodern båt)

Ålleberg och solnedgång över väsgöta

Förläggningen (dubbelrum)

Tomas Backman mässar för alla UL lärare

Segelflygmuseet

Samkväm
