En resa till UL seminariet sept 2011 via Stockholm

Hjälp till att organisera flygresor

Moderatorer: Henrik, Henrik

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg

En resa till UL seminariet sept 2011 via Stockholm

Inlägg av Hakan Sjoberg »

UL seminariet för 2011 höst hölls lördag och söndag 17 och 18 sept på Ålleberg. Ålleberg har oneklingen sin charm. Defenitivt värt ett besök och helst skall man komma med flyg. Landningsbanorna är si så där men ESGK ligger intill om man har behov av längre bana. Med UL går det dock bra att landa på "Berget". Berget är Segelflygförbundets bas och här finns goda övernattningsmöjligheter, må vara ganska spartanska. En fika eller en god bit mat köper man i restaurangen där man har en fantastiskt utsikt över Falköpingsslätten. Ett besök på Segelflygmuseet rekommenderas.

Jag tog mig till UL-seminariet med SAS till ESSA (Arlanda!) för att passa på med ett besök hos dottern. På torsdagen så blev det Hovet och AIK - Timrå en hyfsad hockeymatch. För en annan som håller på MIF så var det god underhållning. AIK var det bättre laget men Timrå kämpade till slutsignal. Mitt tips AIK vinner Elitserien men Timrå är med i toppen och fajtas. På fredagen så stack dottern till jobb och jag fick lite tid över för VASA museet och sköna promenader i huvudstaden. Höstvädret var bra och Stockholm visade upp sig från sin bästa sida. Trist dock att dom inte har ett allmänflygfält för oss längre. :cry:

Till Ålleberg kom jag med hyrbil rattad av Bror T från Luleå. Sen var det konferens i dagarna två. Vad som sades där kommer i ett annat forum.

Här är resan i bilder.

Vinge strax för landning ESSA.
Bild
Luftbroms
Bild
At gate Arlanda
Bild
At gate Hovet
Bild
Isen
Bild
Spelar entré AIK!
Bild
Hejarklack - Black Army
Bild
Timrå anfall (sällsynt)
Bild
5 - 1 AIKs favör
Bild
Segerglädje AIK
Bild

Häst och vagn
Bild
Skulle man sluta flyga kan man ju gå med i Kungliga Motorbåt Klubben och skaffa en Yacht
Bild
Yacht (modern båt)
Bild
VASA (omodern båt)
Bild
Ålleberg och solnedgång över väsgöta
Bild

Förläggningen (dubbelrum)
Bild
Tomas Backman mässar för alla UL lärare
Bild
Segelflygmuseet