Rugen t o r

Hjälp till att organisera flygresor

Moderatorer: Henrik, Henrik

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Rugen t o r

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Semestrarna är slut och hösten är här så det var dax för en t o r resa till Rugen innan vädret och tidiga kvällar gör det svårare. Vi har härliga somrar med ljusa kvällar och tillfälle till helt underbara flygningar, men som sagt, vi betalar tillbaks under vinterhalvåret. Nåväl, tre gentlemen drog på shoppingtur torsdagen den 18 augusti. Här är bilder från resan.

Men först några vackra bilder som visar att vi snart lämnar sommaren bakom oss.
Bild
Skördetid och halmbalar som skall in.
Bild

Vi drog oavsett till Rugen först skall vi dock fylla upp tanken.
Bild
Checklistan före start.
Bild
Take-Off! RUGEN NÄSTA!
Bild

Ett och annat fartyg syntes på havet.
Bild
Inga små fartyg heller.
Bild
Halvvägs står denna mast mitt ute i havet!
Bild
Rugen i sikte.
Bild

Sväng till vänster medvindslinje för bana 27.
Bild
Final turn!
Bild
Sen tog vi Volvo (jag rullar och det gör den!) för att shoppa.
Vem sa att det bara är damer som shoppar?
Bild
Ojdå, kostade det så här mycket? Jaja smakar det så kostar det.
Bild
Hur mycket har ni handlat? Får jag plats med mina grejor?
Bild

En fika nedanför tornet före take-off.
Bild
En fliegerfruhstock satt fint men bäst är ölen.
Bild
FCG i flightline.
Bild
En häftigt ultralätt knarr! Remos lär den heta.
Bild
Moln i fjärran är den skånska kusten.
Bild
Avlastning på Slätten. Det här gör vi om.
Bild

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Sicket väder!

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Tur vi inte skulle åka till Rugen idag! (Lyn = blixt)
Bild

Anders S
Inlägg: 255
Blev medlem: fre aug 19, 2011 4:14 pm
Ort: Flyingeby

Smakförbättring

Inlägg av Anders S »

Jag sitter just och testar ett glas skummande influgen Holstenbier och, jaaa, nog smakar det bättre än vanligt...
:idea:
Jag tror att flygningen gjort susen! Skummet är fast som lätta stackmoln, färgen klar som skyarna i övrigt mellan Skåne o Rügen, kolsyran påminner om Piperns trygga brummande och det finns en pikant liten bismak av flygbränsle... Inte dumt alls!!!
Resan rekommenderas å det varmaste, undertecknad åker närhelst tillfälle ges!!! :D

Skriv svar