Flygets Dag den 9 maj på Växjö Flygplats ESMX

Hjälp till att organisera flygresor

Moderatorer: Henrik, Henrik

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Flygets Dag den 9 maj på Växjö Flygplats ESMX

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Flygets Dag den 9 maj på Växjö Flygplats ESMX

En gammal kär tradition är nu tillbaka på Smaland Airport. Den 9 maj arrangerar flygplatsen åter Flygets Dag. Det blir ett digert program med uppvisning av Flygvapnets JAS 39 Gripen som höjdpunkt.

Kom gärna med eget flygplan!! Ingen landningsavgift!!

Dock gäller PPR till 0470-75 85 30 för all flygtrafik.

Det blir en mängd aktiviteter under lördagen den 9 maj. Programmet kommer att uppdateras kontinuerligt. Titta in på sidan www.smalandairport.se med jämna mellanrum.

GRATIS ENTRÉ !

Allmänt program

Öppet hus (flygledartorn, brandbilar, hangar mm)

Flyguppvisning JAS 39 Gripen

Flyguppvisning YAK 52

Rundflygning över Växjö

Helikopterlyft

Luftballonguppvisning

Fallskärmshoppning

Uppträdande av Sibel, känd från TV:s Idol

Ronald McDonald clownen roar de minsta

Gratis glass till barnen

Utlottning av massvis med fina resepriser

Ansiktsmålning

Växjö Flygklubbs program

Öppet hus i klubbstugan 10.00-15.00

Se vårt nya flygplan C172 SP årsmodell 2008 , med Garmin 1000

Kaffe & Våfflor

Korv

"Spaka själv"-lektioner

Frivilliga Flygkåren, FFK, presenterar sin verksamhet

Tipspromenad

Hälsa på dina flygkompisar i Växjö

Info om Växjö Flygklubb www.vaxjoflygklubb.se


Välkomna!

Ulf Rosén ordförande Växjö Flygklubb

ulf@klafrestrom.se

Flygbuss mellan Växjö Centrum och ESMX

Med Länstrafikens extrainsatta flygbussar kan Du/Ni enkelt ta er ut till Flygets Dag. Dessutom kostar inte bussbiljetten så mycket. Med länstrafikens nya biljett Duo/familj kan två vuxna och 3 barn/skolungdomar mellan 0-19 år åka till Flygplatsen för 36:- och betalar Du/Ni resan med rabattkort så kostar biljetten 28,80:-.

Och det är inte mycket för fem personer!

För att se tidtabell läs här.

VÄLKOMNA!

Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 619
Blev medlem: ons apr 26, 2006 6:56 pm
Ort: Trelleborg
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Kan vi inte försöka få iväg alla planen???
Jag har bokat VLZ tills vidare.
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Nu har jag bokat det enda kvarvarande planet jag får flyga, så om alla plan ska upp så får någon PPL:are ratta FCG!
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 619
Blev medlem: ons apr 26, 2006 6:56 pm
Ort: Trelleborg
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Det är lysande!

Vem tar på sig att boka väder? 8)
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Användarvisningsbild
Daniel
Inlägg: 105
Blev medlem: ons apr 26, 2006 10:05 pm
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Daniel »

Jag är också med! Nu måste vi få med oss FCG också, full representation från ESTT! :D


Daniel
"When once you have tasted flight you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return."

Användarvisningsbild
NisseWesterlund
Inlägg: 151
Blev medlem: tor jan 24, 2008 10:48 am
Ort: Malmö

Inlägg av NisseWesterlund »

Jag är såklart med på allt som vanligt...och Marcus har bokat Zephyren (VKD) i Hässleholm så vi flyger därifrån. Varför inte en rendezvouz på Bokeberg?

Användarvisningsbild
Sten Johnson
Inlägg: 79
Blev medlem: mån jul 03, 2006 9:05 pm
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Sten Johnson »

Hej!

Jag hänger gärna med om någon behöver en bisittare eller bara passagerare.

Hälsn Sten

Skriv svar