Hej alla,
lämna gärna lite tips här till klubbresor vi skulle kunna genomföra nästa år.
Förhoppningen är att kunna boka upp FCG, VKK och VLZ för en eller två dagar. Är det någon trike som vill hänga på så är det givetvis bara roligt!
Tanken är att de som ska med träffas några gånger innan resan och planerar och pratar kring resan. Omfattningen här givetvis beroende på typ av resa.
Turer som ska vara en dag bör vara ca 3 timmars flygning totalt.
Några förslag som jag har:
* Bornholm (1 dag)
* Tyskland (1 eller 2 dagar)
* Anholt (1 dag)
* "Studsrunda" på danska flygfält (1-2 dagar)
* Bada på Öland (1 dag)
* Fly-In/Flygdagar t.ex. Aeroseum 29-30/8, Wheels'N'Wings m.fl. (1-2 dagar)
Lämna dina förslag här, så ser vi om det går att få ihop något.
Hör gärna av dig till mig om du kan tänka dig att arrangera någon klubbresa.
"Eskaderflygningar"/klubbflygningar 2009
"Eskaderflygningar"/klubbflygningar 2009
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B
PPL (SEP, IR), UL-B
Skall vi försöka att hitta en Lördag eller Söndag som vvädret år bra och åka till penemuende ?
pratat med SMHI nu på morgonen och det skall vara stratus moln till helgen så det är inte bra. kollar nästa måndag så får vi se om det är hög fin luft då
hur många är intreserade ? kan vi fylla alla tre planen ? ngn trike ?
/ walter e
pratat med SMHI nu på morgonen och det skall vara stratus moln till helgen så det är inte bra. kollar nästa måndag så får vi se om det är hög fin luft då
hur många är intreserade ? kan vi fylla alla tre planen ? ngn trike ?
/ walter e
- Hakan Sjoberg
Studs runda
Satt och spånade med NavBox ProPlan och gjorde två studsrunder. En Skånerunda och en Våffeltur till Varberg.
Jag hänger ner dom på klubben på anslagstavlan över Resedagböckerna så det är bara att flyga.
Flygtid för Skånerundan är ca 2:30 och för Våffelturen till Varberg ca 3:10.
Är man två i planet så är det 1:15 resp 1:35 per pilot och två fina dagsturer. Varför inte ett twoship med båda Eurostararna. Take-off ESTT på morgonen och åter till kväll. Dagarna är förvisso korta just nu men man behöver inte stanna på alla fälten som är med. Glöm inte att ringa och kolla fältbeskaffenhet.
Kan jag så hänger jag gärna med.
Jag hänger ner dom på klubben på anslagstavlan över Resedagböckerna så det är bara att flyga.
Flygtid för Skånerundan är ca 2:30 och för Våffelturen till Varberg ca 3:10.
Är man två i planet så är det 1:15 resp 1:35 per pilot och två fina dagsturer. Varför inte ett twoship med båda Eurostararna. Take-off ESTT på morgonen och åter till kväll. Dagarna är förvisso korta just nu men man behöver inte stanna på alla fälten som är med. Glöm inte att ringa och kolla fältbeskaffenhet.
Kan jag så hänger jag gärna med.
- Sten Johnson
- Kontakt: