Örebro Flygklubb

Hjälp till att organisera flygresor

Moderatorer: Henrik, Henrik

Anders S
Inlägg: 255
Blev medlem: fre aug 19, 2011 4:14 pm
Ort: Flyingeby

Örebro Flygklubb

Inlägg av Anders S »

Ibland blir man (i varje fall jag) tvingad att stanna på "brottsplatsen" under helgen. Just nu är Örebro sedan flera veckor aktuellt, och sämre ställe kan man ju råka ut för!

På "Örebro Ölcafé" mittemot polishuset finns det utmärkt IPA och "Soul Food", den hjälper mig just nu med kreativiteten. "Paco's" vid Järntorget är en annan storfavorit med sina mexikanska rätter och vänliga personal.

En del av en ledig lördag i denna stad tillbringar man givetvis ute hos likasinnade på Örebro Flygklubb. Som vanligt blir man vänligt bemött.


Bild
Sven håller lektion för nya PPL-elever. Jag pekade ut ESTT för eleverna, så vi får hoppas att de dimper ner hos oss någon gång. Det bör vara en tur på bara 2h om man har tur med vindarna. Kanske rentav långnaven...!


Bild
Kanske en kavaljer till vår egen flygkatt Lisa? Han gör skäl för sig; Häromdagen kom han gående med en råtta i käften! Som alla katter är han otrogen; Fallskärmshopparna bjuder honom också på godsaker.


Bild
En nordskåning i förskingringen som just nu skolar UL visar den Rans man lånat av Köping. Klubbens fina FK14 har tyvärr råkat ut för en malör med landningsstället.


Bild
På väg upp med instruktören Steve.


Bild
"Skivtallriken". Här samsas lätt 6-7 plan, speciellt om de är omväxlande hög- och lågvingade.