Sommarläger 2015 Siljansnäs v 27 ev Falköping v 32

Hjälp till att organisera flygresor

Moderatorer: Henrik, Henrik

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Sommarläger 2015 Siljansnäs v 27 ev Falköping v 32

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Vid ulflyglärarseminariet kom arrangerande av "flygläger" upp. Några klubbar dra upp till KSAKs stuga på Siljansnäs och har flygläger där v 27.

I år (2014) så blev det inget läger för vår del p g a vi hade kända problem med flygplanstillgången. För 2015 föreslås v 32 och Falköping!

Siljansnäs v 27 är lördag 27 (ev söndag 28 ) juni till lördag 4 eller söndag 5 juli. Är detta av intresse så kontaktar jag de klubbar som planerar att åka dit och hör om det finns plats även för oss.

Jag planerar för Falköping v 32 det. Det är lördag 1 till söndag 9 augusti.

Vill man kan man ju delta i båda!

SM i precisionsflygning kommer att avhållas i Sundsvall v 27 här har jag för avsikt att delta. Ett alternativ till v 32 är att förlägga Söderslätts flygläger v 28 direkt efter SM-veckan.

Varför Falköping?
Ligger förhållandevis nära, ca 400 km, och det finns mycket familjeaktiviteter i och omkring Falköping. T ex Skara sommarland, Ålleberg med segelflygmuseet m m.

Vi har dessutom lite kontakter med aktiva flygare i Falköping.

Vill ni veta mer så läs om flyglägret i Sunne https://www.estt.se/discussions/viewtopic.php?t=378 och på Ölanda https://www.estt.se/discussions/viewtopic.php?t=1029 här i Forumet.

Skriv om ni tycker detta är intressant eller om ni har synpunkter!

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Sommarläger 2015?

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Dax att planera om vi skall hålla ett sommarläger i år. Vad sägs?

Det finns lite olika alternativ.

Sunne under dansbandsveckan, vecka 30, i s f inom lördag 18 juli (eller dagarna därefter) till söndag 26. Mycket folk och trikeflygläger på Sunne.
Undertecknad är på VM så ni får klkara er utan mig 8)

Falköping, mitt i Skarabygden. Lite närmare och mycket att göra för den som vill ha familjen med. Ålleberg har bla ett litet nostalgiskt segelflygmuseum.

Alingsås, lite längre söderut. Nära Göteborg för den som vill ha familjen med.

Siljansnäs, i härliga Dalarna. Här finns ett hus som ägs av KSAK och som kan hyras (om det är ledigt).

Vad har ni för åsikter och idéer? Hör av er!

hk.svensson@icloud.com
Inlägg: 20
Blev medlem: lör nov 19, 2011 1:11 pm

Inlägg av hk.svensson@icloud.com »

Jag lägger min röst på Alingsås, inte så långt att köra och bara 35min till Göteborg om man vill göra något annat.

Håkan Sv

Skriv svar