Reno Air Race, 2013

Hjälp till att organisera flygresor

Moderatorer: Henrik, Henrik

Användarvisningsbild
SvenF
Inlägg: 58
Blev medlem: tor maj 24, 2007 9:44 pm
Ort: Åkarp

Reno Air Race, 2013

Inlägg av SvenF »

Planerar att besöka ’Reno Air Race’ 2013. Det går 11-15 september 2013. Det är jubileum då, 50:e racet sedan start! Se .. http://www.airrace.org/
Kan säkert bli en av de häftigaste flygupplevelserna på länge. För närvarande är vi 5-6 st. som är intresserade. Drivkraften i detta är LasseCub i Helsingborg.
Målet är att vi skall vara 10-talet flygsportare som åker tillsammans. Vi skall bo på ett anständigt ställe, tittar på en unik tävling som har ett unikt jubileum och bara vara i en helt unik miljö.

En tanke är att gör detta till ett ’flygsportsprojekt’. Angeläget för alla klubbar som vill överleva, att lära sig och förstå möjligheterna med denna typ av projektarbete.

Men det väsentliga för detta ’projektet’ är att vi skall vara ett gäng flygnördar som tillsammans besöker världens mest spektakulära flygtävling i Nevadas unika ökenlandskap. Vi ska lyssna på hästkrafter och njuta, kanske av det fina vädret!
Är detta något du är sugen på ? Hör av dig till mig, det finns alla möjligheter att genomföra detta på massor av olika sätt, beror helt på planeringen och det upplägg man önskar. Du kan naturligtvis även kontakta Lasse direkt.

Användarvisningsbild
per
Inlägg: 133
Blev medlem: lör sep 23, 2006 7:41 pm
Ort: Malmö

Inlägg av per »

Jag är väldigt intresserad av att följa med.

/Per

Användarvisningsbild
SvenF
Inlägg: 58
Blev medlem: tor maj 24, 2007 9:44 pm
Ort: Åkarp

Inlägg av SvenF »

Härligt Per, jag håller dig informerad om vad som händer

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Även jag kan vara intresserad. :-)
Henrik Persson

Användarvisningsbild
SvenF
Inlägg: 58
Blev medlem: tor maj 24, 2007 9:44 pm
Ort: Åkarp

Inlägg av SvenF »

Detta blir ju bättre och bättre! Jag återkommer med info.

Skriv svar