VM i rallyflyg 2010

Hjälp till att organisera flygresor

Moderatorer: Henrik, Henrik

Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 619
Blev medlem: ons apr 26, 2006 6:56 pm
Ort: Trelleborg
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Ni har väl inte deppat ihop helt???
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Rapport 12

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Torsdag 12 augusti
Hyfsad dag anda tills vi stallade ut hoger vinge och sjonk igenom fore sattning. Abnormal landning och motorpadrag i box 400 prickar. Shit!

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Rapport 13

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Fredag 13 augusti
Sa har vi fullfolt 17e varldsmasterskapet i rallyflyg nu ar det party! Forst Tjeckiskt olparty sen Vuvuzela party hos Sydafrikanerna. For att gora det enkelt sa ar det pa samma stalle. Vi borjar med Tjeckiskt olparty.


Dagerns tavling gick battre an gardagens men vi drog pa oss massor med prickar i Checkpoint 2. :cry: Jag aterkommer med forklaringar (bortforklaringar) Naval det har har varit fantastiskt och jag tar med migv en hel del hem vad galler erfarehet av bade tavling och flyg.
8)

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Bilder!

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Tyvärr fungerade datorn som jag hade tillgång till i Dubnica sådär. Ibland så när jag skrev fick dom starta om och när jag försökte ladda ner bilder så blev det tvärstopp. Jag valde att skriv lite kort, se ovan, och avstå från nedladdning av bilder men nu kommer dom.

Utrusting som skall med och kartkopiering före avfärd lördag 31 juli.
Bild
Claes i färd med färdplanering. Första etappen går til Zielona Gora EPZP
Bild
Redo för avfärd Claes M Johansson och undertecknad.
Bild
Tankningen kontrolleras av såväl Claes som Shaggi (Peter Ls schäfer)
Bild
Zielona Gora, Polen. En helt underbar flygplats. Tankmöjlighet, restaurang och övernattningsmöjlighet, ja t o m ridning om man så vill. Hit kommmer vi igen.
Bild
Bild
Bild
Vidare mot Slovakien och Dubnica mot södra Polen och över bergen där och via Tjekien till slutmålet.
Bild
Flygplanet förankras efter två etapper om 2:35 och 2:10. Flaggan skall på plats, är det VM så är det!
Bild
Incheckning.
Bild
Väntutrymme i incheckningslokalen. Fint har dom det!
Bild

Glada fransmänn i bussen på väg mot hotellet.
Bild

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Mer bilder!

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Aeroclub Dubnica
Bild
Unddertecknad.
Bild
Träningsflygning i dalarna i de Slovakiska bergen.
Bild
MCR4S. Enligt min åsikt, just nu en av världens finaste flygplan. Flögs av den sydafrikanske agenten som lånat denna av fransmännen. Snyggt flygplan, snygg agent.
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 Hakan Sjoberg, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Mer bilder

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Fint ska det bli! Är det VM så är det.
Bild
Oljespill!?
Bild
Claes förbereder träningsflygning.
Bild
Gammal uttjänt MIG.
Bild
Mera berg!
Bild
Flaggspelet, Flera nationer på plats.
Bild
Sydafrikanern var på plats med Vuvuzelas och härlig humor.
Bild

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Mer bilder

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Dags för en 50-timmars tillsyn och koll av oljespillet.
Bild
Detta arbete kräver en öl. Glada tjejer i baren fixar det.
Bild
Dom som beställer ser glada ut dom med.
Bild
Flygfältet börjar fyllas på det är torsdag 5 augusti.
Bild
Hotel Flora där vi bor i fjorton dagar till söndagen den 15 augusti
Bild
Great Britain flyger Glastar. Läckert målad så den skiftar ifrån grönt till blått beroende av ljusförhållande.
Bild
Claes nav i dalgångarna.
Bild
Så här ser det ut.
Bild
Kort final i tävlingsstråket.
Bild
Briefing inför invigningen måndagen den 9 augusti.
Bild
Bild
Bild
Claes i samspråk med fransmän.
Bild
Dags för invignngscermonin, alla flygplan och flaggor på plats.
Bild
Så radar vi upp oss nationsvis inför inmarschen.
Bild
Lilla" Sverige. HEJA!
Bild
Invigningtal. Högtidligt är det.
Bild
Mer invigningtal.
Bild
Uppträde av lokala dansar.
Bild
Mer uppträde.
Bild
Invigningbankett
Bild
Vad dricker man om inte ÖL?
Bild

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Världen är bra liten!

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Efter invigningscermonin så kom mannen nedan fram för att prata. Han hade sedan länge sin bror i Sverige, närmare bestämt i Lund. Det visade sig att brorsan och jag varit arbetskamrater under slutet av sjuttiotalet och början av åttiotalet!

8)
Bild

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Ännu fler bilder

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Party time! 8)
Alla nationer bidrar med nationaldryck och feststämning! :wink:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Lördag 14 reservdag

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Dagen ägnades åt ett besök på Dynamics tillverkning och till ett slottsbesök. På kvällen var det avslutningscermoni med prisutdelning och bankett.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Sen bar det hemåt igen

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 619
Blev medlem: ons apr 26, 2006 6:56 pm
Ort: Trelleborg
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Nu får du hem och lära klubben om rallyflygning och precisionsnav.
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Skriv svar