VM i rallyflyg 2010
- Hakan Sjoberg
- Inlägg: 1592
- Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
- Ort: Stavstensudde
Rapport 12
Torsdag 12 augusti
Hyfsad dag anda tills vi stallade ut hoger vinge och sjonk igenom fore sattning. Abnormal landning och motorpadrag i box 400 prickar. Shit!
Hyfsad dag anda tills vi stallade ut hoger vinge och sjonk igenom fore sattning. Abnormal landning och motorpadrag i box 400 prickar. Shit!
- Hakan Sjoberg
- Inlägg: 1592
- Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
- Ort: Stavstensudde
Rapport 13
Fredag 13 augusti
Sa har vi fullfolt 17e varldsmasterskapet i rallyflyg nu ar det party! Forst Tjeckiskt olparty sen Vuvuzela party hos Sydafrikanerna. For att gora det enkelt sa ar det pa samma stalle. Vi borjar med Tjeckiskt olparty.
Dagerns tavling gick battre an gardagens men vi drog pa oss massor med prickar i Checkpoint 2.
Jag aterkommer med forklaringar (bortforklaringar) Naval det har har varit fantastiskt och jag tar med migv en hel del hem vad galler erfarehet av bade tavling och flyg.

Sa har vi fullfolt 17e varldsmasterskapet i rallyflyg nu ar det party! Forst Tjeckiskt olparty sen Vuvuzela party hos Sydafrikanerna. For att gora det enkelt sa ar det pa samma stalle. Vi borjar med Tjeckiskt olparty.
Dagerns tavling gick battre an gardagens men vi drog pa oss massor med prickar i Checkpoint 2.
- Hakan Sjoberg
- Inlägg: 1592
- Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
- Ort: Stavstensudde
Bilder!
Tyvärr fungerade datorn som jag hade tillgång till i Dubnica sådär. Ibland så när jag skrev fick dom starta om och när jag försökte ladda ner bilder så blev det tvärstopp. Jag valde att skriv lite kort, se ovan, och avstå från nedladdning av bilder men nu kommer dom.
Utrusting som skall med och kartkopiering före avfärd lördag 31 juli.

Claes i färd med färdplanering. Första etappen går til Zielona Gora EPZP

Redo för avfärd Claes M Johansson och undertecknad.

Tankningen kontrolleras av såväl Claes som Shaggi (Peter Ls schäfer)

Zielona Gora, Polen. En helt underbar flygplats. Tankmöjlighet, restaurang och övernattningsmöjlighet, ja t o m ridning om man så vill. Hit kommmer vi igen.



Vidare mot Slovakien och Dubnica mot södra Polen och över bergen där och via Tjekien till slutmålet.

Flygplanet förankras efter två etapper om 2:35 och 2:10. Flaggan skall på plats, är det VM så är det!

Incheckning.

Väntutrymme i incheckningslokalen. Fint har dom det!

Glada fransmänn i bussen på väg mot hotellet.

Utrusting som skall med och kartkopiering före avfärd lördag 31 juli.

Claes i färd med färdplanering. Första etappen går til Zielona Gora EPZP

Redo för avfärd Claes M Johansson och undertecknad.

Tankningen kontrolleras av såväl Claes som Shaggi (Peter Ls schäfer)

Zielona Gora, Polen. En helt underbar flygplats. Tankmöjlighet, restaurang och övernattningsmöjlighet, ja t o m ridning om man så vill. Hit kommmer vi igen.



Vidare mot Slovakien och Dubnica mot södra Polen och över bergen där och via Tjekien till slutmålet.

Flygplanet förankras efter två etapper om 2:35 och 2:10. Flaggan skall på plats, är det VM så är det!

Incheckning.

Väntutrymme i incheckningslokalen. Fint har dom det!

Glada fransmänn i bussen på väg mot hotellet.

- Hakan Sjoberg
- Inlägg: 1592
- Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
- Ort: Stavstensudde
Mer bilder!
Aeroclub Dubnica

Unddertecknad.

Träningsflygning i dalarna i de Slovakiska bergen.

MCR4S. Enligt min åsikt, just nu en av världens finaste flygplan. Flögs av den sydafrikanske agenten som lånat denna av fransmännen. Snyggt flygplan, snygg agent.



Unddertecknad.

Träningsflygning i dalarna i de Slovakiska bergen.

MCR4S. Enligt min åsikt, just nu en av världens finaste flygplan. Flögs av den sydafrikanske agenten som lånat denna av fransmännen. Snyggt flygplan, snygg agent.


Senast redigerad av 1 Hakan Sjoberg, redigerad totalt 0 gånger.
- Hakan Sjoberg
- Inlägg: 1592
- Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
- Ort: Stavstensudde
Mer bilder
Fint ska det bli! Är det VM så är det.

Oljespill!?

Claes förbereder träningsflygning.

Gammal uttjänt MIG.

Mera berg!

Flaggspelet, Flera nationer på plats.

Sydafrikanern var på plats med Vuvuzelas och härlig humor.


Oljespill!?

Claes förbereder träningsflygning.

Gammal uttjänt MIG.

Mera berg!

Flaggspelet, Flera nationer på plats.

Sydafrikanern var på plats med Vuvuzelas och härlig humor.

- Hakan Sjoberg
- Inlägg: 1592
- Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
- Ort: Stavstensudde
Mer bilder
Dags för en 50-timmars tillsyn och koll av oljespillet.

Detta arbete kräver en öl. Glada tjejer i baren fixar det.

Dom som beställer ser glada ut dom med.

Flygfältet börjar fyllas på det är torsdag 5 augusti.

Hotel Flora där vi bor i fjorton dagar till söndagen den 15 augusti

Great Britain flyger Glastar. Läckert målad så den skiftar ifrån grönt till blått beroende av ljusförhållande.

Claes nav i dalgångarna.

Så här ser det ut.

Kort final i tävlingsstråket.

Briefing inför invigningen måndagen den 9 augusti.



Claes i samspråk med fransmän.

Dags för invignngscermonin, alla flygplan och flaggor på plats.

Så radar vi upp oss nationsvis inför inmarschen.

Lilla" Sverige. HEJA!

Invigningtal. Högtidligt är det.

Mer invigningtal.

Uppträde av lokala dansar.

Mer uppträde.

Invigningbankett

Vad dricker man om inte ÖL?


Detta arbete kräver en öl. Glada tjejer i baren fixar det.

Dom som beställer ser glada ut dom med.

Flygfältet börjar fyllas på det är torsdag 5 augusti.

Hotel Flora där vi bor i fjorton dagar till söndagen den 15 augusti

Great Britain flyger Glastar. Läckert målad så den skiftar ifrån grönt till blått beroende av ljusförhållande.

Claes nav i dalgångarna.

Så här ser det ut.

Kort final i tävlingsstråket.

Briefing inför invigningen måndagen den 9 augusti.



Claes i samspråk med fransmän.

Dags för invignngscermonin, alla flygplan och flaggor på plats.

Så radar vi upp oss nationsvis inför inmarschen.

Lilla" Sverige. HEJA!

Invigningtal. Högtidligt är det.

Mer invigningtal.

Uppträde av lokala dansar.

Mer uppträde.

Invigningbankett

Vad dricker man om inte ÖL?

- Hakan Sjoberg
- Inlägg: 1592
- Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
- Ort: Stavstensudde
Världen är bra liten!
Efter invigningscermonin så kom mannen nedan fram för att prata. Han hade sedan länge sin bror i Sverige, närmare bestämt i Lund. Det visade sig att brorsan och jag varit arbetskamrater under slutet av sjuttiotalet och början av åttiotalet!


- Hakan Sjoberg
- Inlägg: 1592
- Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
- Ort: Stavstensudde
Ännu fler bilder
Party time!
Alla nationer bidrar med nationaldryck och feststämning!













Alla nationer bidrar med nationaldryck och feststämning!













- Hakan Sjoberg
- Inlägg: 1592
- Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
- Ort: Stavstensudde
Lördag 14 reservdag
Dagen ägnades åt ett besök på Dynamics tillverkning och till ett slottsbesök. På kvällen var det avslutningscermoni med prisutdelning och bankett.






















- Hakan Sjoberg
- Inlägg: 1592
- Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
- Ort: Stavstensudde





