Sida 1 av 2

2012 Klubbdagbok april

Postat: sön apr 01, 2012 10:38 am
av Hakan Sjoberg
Idag får vi luras!

Men inte luras webkamran utan här är VLZ på väg att ladda på riktigt!

Bild

EV-97 RG

Postat: sön apr 01, 2012 2:21 pm
av Anders S
Lite luras kameran ändå. Eller fixade Owe indragbart ställ på senaste servicen? Schysst! :)

Postat: sön apr 01, 2012 10:29 pm
av Henrik
Idag tog jag upp VLZ en halvtimme. Tänkte egentligen ta VPL men jag ville inte chansa på att vädret fortfarande skulle vara bra efter att jag värmt upp kärran/tankat/gjort daglig tillsyn/allt annat som behövs. Var ett bra beslut. :-)

Bild

Flyga i Sydafrika

Postat: mån apr 02, 2012 6:38 pm
av Jan Mauritzson
Tänkte att jag kunde värma upp er efter dagens snöfall med lite bilder från min Sydafrika resa förra månaden.
Huvudsyftet var att köra MC runt Namibia och Botswana vilket var hyfsat svettigt och de nedre delarna var ganska ömma efter 500 mil.

Men jag började med att tina upp mitt nyblivna flygcert från förra året genom att hyra en Sportstar (med pilot....säkra före det osäkra) och flyga längs Wild Coast söder om Durban. Fantastiskt flygplan och fantastiska vyer.

Därefter tog jag mig till Johannesburg och flög några dagar med en Jabiru ( mindre fantastiskt flygplan). När man startar på 5000 fot i 35 graders värme, helt vindstilla och en oklippt gräsplan så kan man lungt säga att det tar sin tid att komma upp.

Otroligt vänliga människor och en oehörd mängd småflygplatser. Bland annat besökte vi det Syafrikansk tillverkade flygplanet Sling som flög jorden runt förra året.

En verkligen rolig upplevelse som jag varmt kan rekommendera

Postat: mån apr 02, 2012 6:41 pm
av Jan Mauritzson
Sporstar i Sydafrika
Bild
[/img]

Postat: mån apr 02, 2012 6:43 pm
av Jan Mauritzson
Wild Coast Sydafrika
Bild
[/img]

Postat: mån apr 02, 2012 6:45 pm
av Jan Mauritzson
Jag och flygläraren i Sportstar
Bild
[/img]

Postat: mån apr 02, 2012 6:47 pm
av Jan Mauritzson
Pigg pilot och trött Jabiru
Bild
[/img]

Postat: mån apr 02, 2012 6:52 pm
av Jan Mauritzson
Sling Flygplansfabrik samt maskinen de flög jorden runt med
Bild
[/img]

Postat: mån apr 02, 2012 6:55 pm
av Jan Mauritzson
En av många Flygfält/hangarer runt Johannesburg. Det finns ingen brist på flygintresse.
Bild
[/img]

Postat: mån apr 02, 2012 6:58 pm
av Jan Mauritzson
1-0 till Elefanten
Bild
[/img]

Påskhare!

Postat: tor apr 05, 2012 6:58 am
av Hakan Sjoberg
Kollade webbkamrorna och vad får jag se? Jo en "riktig" PÅSKHARE.
Längst ner i vänster hörn!

Äntligen lite värmande morgonsol!
Bild
Kommer det någon!?
Bild
VA? Är jag i TV?
Bild
Får käka lite till!
Bild
Kanske man skulle dra västerut?
Bild

Postat: tor apr 05, 2012 12:03 pm
av Henrik
Niklas E har varit driftig och fått telia att laga vårt bredband. Något som satt fel i någon telestation eller så. Nu tappar vi inte vart tredje paket i sladden längre \o/

Dax för gräsklippning

Postat: tor apr 05, 2012 12:56 pm
av Hakan Sjoberg
"nya" gräsklipparen testkörd!
Bild
Dom som bygger Hedvägens förlängning har andra maskiner.
Bild
Vi kanske skal bli entreprenörer i anläggning
Bild
Så hör ser Hedvägen ut just nu där den ansluter borta vid Maglarpsrundelen.
Bild

Elektriker_sökes

Postat: sön apr 08, 2012 11:38 am
av Anders S
Någon har kanske märkt att bilden från kameran med vy mot klubbstugan är frusen sedan några dagar. Den visade sig vara fast ansluten till dosan bredvid hangardörren. Denna är inte ansluten, kabeln med blå tejp behöver få sig tilldelad en grupp. Finns det någon elektriker som kan tänka sig att hänga dit den?[/img]