Ny hemsida

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Ny hemsida

Inlägg av Henrik »

Som ni ser har vi fått en ny hemsida. Den har legat nästan färdig sedan i somras eller hur det var, och nu ligger den ute - nästan färdig.

Klubben behöver någon som tar sig an att snickra lite på den. Det krävs inga datorkunskaper - kan man facebook så kan man editera vår hemsida. Men någon behöver peta lite på den, se till att infon är uppdaterad och bidra med lite material.

Någon behöver hålla ihop det så att säga. Det har ingen gjort de senaste två-tre åren och ingen i styrelsen eller i de arbetsgrupper som är aktiva har tid.

Tills det att någon ställer upp och hjälper till så får vi hjälpas åt här i den här tråden tänkte jag. Vad ska ändras? Vad ska det ändras till? Förslag på förbättringar, osv, osv, osv. Den gamla hemsidan finns kvar på https://www.estt.se/front/ om man vill jämföra.

Det är jätteviktigt för klubben det här, så lägg gärna några minuter om ni kan. Och en infomaster behövs, så kan just du driftiga skrivkunniga människa hjälpa till lite så finns det en ordförande här som blir evigt tacksam! Om inte så får vi fundera på att lägga ut arbetet på någon extern part vilket ytterligare anstränger vår ekonomi - och det vill vi ju inte.
Henrik Persson

lenarv
Inlägg: 18
Blev medlem: mån aug 30, 2010 9:49 am

Inlägg av lenarv »

Grattis :)

Den ser jättefin ut !!!

Bra jobbat Henrik!

/Snart UL-B cert, får man hoppas ....

Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 619
Blev medlem: ons apr 26, 2006 6:56 pm
Ort: Trelleborg
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Härligt! Bra jobbat.

Plocka dock bort den ryska texten på styrelsesidan...
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

..rysk text? Va? Var?

I min chrome ser den bra ut. Är det någon windowsgrej..?
Henrik Persson

Ted
Inlägg: 36
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:01 am

Inlägg av Ted »

Firefox visar också texten läsbar.

Men det är faktiskt Internet Explorer som visar korrekt. Enligt sourcecoden så används font familj "symbol" till Pers namn till skillnad mot alla andra namn.

// Ted

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Mambo genererar skräpig html och gör konstiga saker.. Nu har jag slått lite på den igen, förhoppningsvis fungerar det nu..
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Nu har ännu mer petats på.

Ta gärna en titt, ser något galet ut? Är det någon formulering ni tycker är lustig/fel? Något som saknas?
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Gregory Hood
Inlägg: 188
Blev medlem: mån aug 27, 2007 12:46 pm

Inlägg av Gregory Hood »

Det är kul!!
We have clearance, Clarence. Roger, Roger. What's our vector, Victor?

— Cockpit crew in the movie 'Airplane.'

Användarvisningsbild
Gunnar
Inlägg: 14
Blev medlem: mån aug 18, 2008 9:05 am

Två frågor om hemsidan

Inlägg av Gunnar »

Var hittar man:
1) Returknapp, eller vad man kallar det, när man är på Forumsidan och vill tillbaka till hemsidan? Ofta är det loggan som fungerar på det sättet men så är icke fallet nu.
2) Inloggning till myWebLog?
Annars är det en trevlig hemsida.

//Gunnar

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Hej Gunnar!

Det finns en länk "myWebLog" längst ner i menyn man kan trycka på. Den tillkom idag efter tips från Johnny.

"Returknapp" finns inte. Ändrat är dock att forumet nu öppnas i nytt fönster/ny tabb precis som det gjorde på förra hemsidan.
Henrik Persson

Användarvisningsbild
samir
Inlägg: 251
Blev medlem: tor feb 07, 2008 4:48 pm

Fin hemsida

Inlägg av samir »

:arrow:

Bara två synpunkter om den nya hemsidan:

1) Ett fönster som visar flygplansbokning skulle uppskatas som fanns i den gamla ESTT hemsida. Så man behöver inte logga in i my weblog bara för att kolla om någon flyger idag eller inte.


2) Jag kan bidra gärna med en grönare bild från samma vinkel som liknar den på första sidan istället för den gråa och iskalla bilden.

Bild

Bild

Bild

Bild


MVH
SAMIR

:arrow:

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Hej Samir!

Flygplansbokningen är medvetet borttagen, kanske återkommer men den passar inte in på förstasidan så som det ser ut nu.. Möjligen kan vi lösa det på något annat sätt.. Förslag på alternativa placeringar mottages tacksamt!

Och bilder är trevligt, vi behöver nya! Och många! Men..då måste de vara högupplösta, i väldigt bra fokus och inte tagna genom fläckig eurostarhuv.
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Eftersom jag är gnällig nörd så blev jag besviken på Mambo.

Så jag har bytt ut hela skiten till wordpress. Kommer att publiceras snart, så fort allt är överflyttat. Men tills dess så får ni gärna kika på den och komma med kommentarer:

http://estt.se/wp/

Tack på förhand!
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Nu är vi publicerade..

Skrik till om ni hittar konstigheter! Bildgalleriet är inte helt 100 än, det vet jag. Jag återkommer med info om hur ni kan lägga till egna bilder dit själva senare..
Henrik Persson

freno
Inlägg: 9
Blev medlem: ons feb 09, 2011 1:05 pm

Inlägg av freno »

blir riktigt fint =) --- saknar lite bilder över höllviken ljunghusen bara, skulle vara kul att se.
Henrik skrev:Nu är vi publicerade..

Skrik till om ni hittar konstigheter! Bildgalleriet är inte helt 100 än, det vet jag. Jag återkommer med info om hur ni kan lägga till egna bilder dit själva senare..

Skriv svar